Gulbrandsen_Racing Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Nei, men så har jeg aldri montert orginalfjærene tilbake eller da.:D Og her var det vel snakk om å kappe fjærene, kapper du tilstrekkelig blir det aldri noe problem. Vet du hvor mye kan man kappe uten at det blir no trøbbel med bremsefordeleren? Under ved venstre bærebru..? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Hei. Skal ta av fjørene foran, å da lurte jeg på om jeg trenger spessialverktøy for å løsne mutteren øverst? Alt går jo rundt når jeg bruker en kopp å skralle oppå der, så må jo ha noe som holder igjen..? Lurte også på om fjøra sitter i spenn når fjørbeinet er løst. Altså, trenger jeg fjærklemme for å ta av fjøra, eller er den fri for spenn, slik at jeg ikke får den i kjeften når jeg løsner mutteren..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 bruk en muttertrekker. da kommer muttern med en gang...men du må klemme sammen fjæra før du løsnern... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla tralla Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 må nok ha fjærstrammer...mene den skruen på toppen av er de ikje sånn umbrako i skruen da?? som du kan halde igjen med..var hvertfall de på 740en Siter no turbo shit just real POWER!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Okei. Er nok ikke umbrako. Tror det er sånn man holder igjen med en 10mm fastnøkkel. Er bare det at dersom jeg trer koppen over mutteren, får jeg jo ikke fastnøkkelen gjennom til å holde igjen. Men skal prøve med muttertrekker å se om den kommer da. Kan jeg bruke noe annet en fjørklemme? Strammebånd f.eks? Har ikke fjørklemme, å får jo ikke kjøpt/lånt det nå i påsken.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Okei. Er nok ikke umbrako. Tror det er sånn man holder igjen med en 10mm fastnøkkel. Er bare det at dersom jeg trer koppen over mutteren, får jeg jo ikke fastnøkkelen gjennom til å holde igjen. Men skal prøve med muttertrekker å se om den kommer da. Kan jeg bruke noe annet en fjørklemme? Strammebånd f.eks? Har ikke fjørklemme, å får jo ikke kjøpt/lånt det nå i påsken.. funker med muttertrekker. men er sinnsykt spenn i fjæra..kan jo bruke masse strips eller noen slags bånd men vær forsiktig. Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 på toppen av demperen så er det 24mm mener jeg å huske å der bruka jeg sånn fastnøkkel som er skikkelig bøya i enden (husker ikke navn) å en 10mm fatsnøkkel til å holde igjenn.. fjørklemmer er kanskje størst sjangse at en kammerat elr noe lignende har liggende. dem fjørene kommer som helvette om du ikke får spent dem fast. var en som "glapp" ut av fjørklemma på jobben å gikk i et skapp å de slo GREI bulk i døra. Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Hmm.. Strips tror jeg neppe funker om det er mye spenn i fjøra.. Skal prøve med 3-4 strammebånd. Det burde vel holde..? Trenger jeg løsne på bærearma å styreleddet for å få fjøra ut av skjermen, eller holder det med at jeg løsner de 3 på fjørbenet? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 jeg pleier alltid å ta av endeledde Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Fjæra kødder du ikke med, de kan få så mye spenn at de kan slå igjennom vegger... Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Hmm.. Ja, er klar over at dem har ganske så greit spenn i seg. Når vi holdte på med slikt på vk1 kjøretøy, blei det ganske så fint merke i taket når fjøra datt ut av klemma. Men om jeg bruker strammebånd etc, burde vel det klare saken?? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 hmm jeg er litt skeptisk men får du sikkre det ordentlig så at du er 100% på at det holder så går de jo. men kanskje prøve å få tak i klemmer først.. Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Hmm.. Ja, er klar over at dem har ganske så greit spenn i seg. Når vi holdte på med slikt på vk1 kjøretøy, blei det ganske så fint merke i taket når fjøra datt ut av klemma. Men om jeg bruker strammebånd etc, burde vel det klare saken?? det er vel bare og prøve er det ikke.... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Ja, får se hva jeg finner ut.. :) Blir det mye senk om jeg kapper 3 ringer foran forresten? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla tralla Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 blir vell sikkert fin da:p HEH Siter no turbo shit just real POWER!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg