Gå til innhold

Lada Påvver - Niva-prosjekt

Ranger emnet


Lada Påvver

Anbefalte innlegg

vaz_2121_niva_12.jpg

 

Endelig fått meg min egne Niva, som jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil med! Og det gjør jeg også.

Jeg digger Lada, jeg digger utseendet på Niva, jeg digger kvaliteten, jeg digger det som er annerledes og jeg digger at så mange har noe i mot Lada, spesielt Niva!

 

Motoren som nå sitter i har helt uten feil eller mistet effekt krabbet seg opp på 1'400'000km, så dette kan ikke være stort annet enn noen av de mest holdbare bilene/motorene noensinne produsert..

Nivaen min er ikke befengt av rust, den er helt rustfri, bortsett fra en flekk nederst på bakluke, men nå etter 200'000km til er motorer veldig sliten og har ei toppfart på 90km/t. ca.

Alt annet er helt strøkent og perfekt borstett fra ei list lang siden på bilen som har løsnet litt i limet. Lime på att :D

 

GJORT OG KJØPT:

 

-Det er i denne min Pioneer-spiller (Mosfet 50x4w) skal dominere høyttalerene.

 

-1000 watts Branford demo-forsterkeren min (som er blitt brukt kun en gang, i utstillingsbil!) tar seg av suben som består av 2 stk. chromede 12" US Blaster elementer på 1200w totalt, i fabrikkbygd kasse med speil, pleksiglass og blått neon.

 

-Bakhøyttalerene er 2 stk toveis BLC kassehøyttalere trukket med svart/grå filt, diodelys rundt basselementene, klar og fin, VELDIG høy lyd og grom bass i seg selv i disse.

 

-Tre blå dioder i "stativ" skal lyse opp speedometer, turtall og klokke.

 

-Har også kjøpt kraftige ledninger/kabler til stereoen.

 

-Sølv-film (speil-refleks) til bakrute (og sideruter bak hvis nok film) er mottatt i posten.

 

-Ny hydraulikk til bakluke.

 

-Custom påbygde stigbrett.

 

-Det er svarte racingstoler (ikke bøttestoler) med en utrolig komfort foran i Nivaen, og svart skinnsofa bak.

 

-Dødningsskaller på gearstenger, hvite rallyfelger, BF Goodrich All Terrain dekk, bredding, GT-pedaler og kufanger er montert.

 

*************************************************************************

 

SKAL GJØRES:

 

-Montere stereoen

 

-Bytte speedometer og de andre målerene, sette inn noe kult av eurolite eller noe slik.

 

-Utvendig lakk, har ikke bestemt meg. Men, den skal få være rød inni. Håper på tips fra dere ;)

 

-Kjøpe ny, billig motor som går gjennom EU

 

-Kjøpe frontsett med diskantspredere

 

-Begynne å ta lappen så jeg får den på 18-års dagen min 26.02.08

 

-GT-ratt

 

-Og etterhvert sikkert leke seg litt med plastikk/pleksi inni bilen, få til noe tøft stereo setup og nytt og spennende dashbord og litt sånn, som lakkes rød original niva-farge og svarte detaljer + masse neon, blinkelys og evt en blits. All for standing out!

 

-Koble på neonen på hver side av bilen, "skjult" under de påbygde stigbrettene, med bryter inni bilen til lyset.

 

-Ekstralys, 3 stk store Hella-lys inni kufangeren.

 

-Xenon lys om ei stund + noe deksel rundt lyktene eller bytte hele lyktene. Liker det siste best, men får se hva pengene strekker til! Skal jobbe som lakkerer hehe sommeren igjen slik jeg gjorde i fjor. Tjente 24'000kr skattefritt på 6 uker.

 

-Rød LED rundt hele taket innvendig, samt på gulv, hattehylle, pedaler, innunder luftinntaket på panseret og i motorrommet. Skal også prøve å få til en dimmer på dette inni bilen, så jeg kan skru ned, men ikke av, lyset når jeg skal kjøre.

 

-Lydpotte som gir gromlyd

 

-Powerfilter for racinglyd

 

-Nytt luftinntak på panser (evt. lage selv)

 

-TERNINGER! STORE TERNINGER :D

 

Dette høres nå kanskje helt sykt tullete, dumt og harri ut, men jeg tar dette helt seriøst, jeg skal stå på og jeg skal fullføre. Så får vi se hvem som har den mest pimpa Ladaen i Norge/Skandinavia om noen år... :D

 

Synspunkter og tips tas i mot med stor takknemlighet, men om du har noe i mot dette fordi du misliker Lada, vennligst hold dette for deg selv.

 

-Better start working ;)

Et liv uten Niva er som et liv uten bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøøft prosjekt! Har hatt en Niva 1600 86mod for 1 år siden.. :)

Han så slik ut ..

 

25954.jpg

 

Fet den der! Digger dekka.. Er nye BF Goodrich dekk på min nå, husker ikke dimensjonen. Og andre hvite felger, litt stiligere enn de på bildet.

 

Bilen skal lakkeres i sommer forhåpentligvis, tror den blir blå med hvitt mønster, men vil gjerne ha tips og evt modder for å vise deres forslag! :)

Tenkte på noe slik: (modda det i går på PS)

ABCD0008.jpg

 

Skal selvfølgelig være en liten logo eller noe slik litt diskret på panseret også.

Hvis bilen får metallic lakk, tenkte jeg at mønsteret skulle fått kosta på seg hvit perlemor.. Men må se hva penga rekker til etter jobb i hele sommerferien som lakkerer. Satser på å tjene ca 30'000,-. :)

Et liv uten Niva er som et liv uten bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår