Gå til innhold

Kapping av senkefjærer

Ranger emnet


Ford-for-ever

Anbefalte innlegg

Go dag! har akkurat kjøpt meg 40mm TÜV godkjent Lesjøfors senkefjærer til min volvo 740... jeg skal inn på biltilsynet og godkjenne det etter jeg har montert det, men det jeg lurer på er om de har sjangs til å finne ut om man har kappet litt av fjærene eller ikke? Fordi 40mm er jo ikke akkurat all verden så jeg tenkte å kanskje kappe av en runde på fjærene? vis jeg lakkerer der jeg kapper så skal de vel egentlig ikke ha sjangs til å se om jeg har kappet eller ikke?

"Bruk vett, ligg bredt"

- Volvo 740 GL slow edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Biltilsynet tar bilen opp på ein bokk og sjekka nummera på fjørene stemmer med TUV papira. Dei måler også tjukta på godset og teller antall ringer og sjekker dette stemmer med papira.

 

Var og godkjente mine fjøre for eit par veke sida.

 

Ja gikk godkjenningen helt smertefritt ? hvor mye betalte du for hele godkjenningen med (nytt vognkort?) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må godkjenne di først ja. Jeg kappa mine Lesjøfors fjærer i går. Kappa 2 runder. Ble perfekt høyde med 215/45/17 dekk. Ligger akkuratt kant i kant med dekk og hjulbue. Kappa ikke no bak for der er den nesten perfekt fra før, grunnet stereo og lignende.. He he..

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelegger jo en del av kjøreegenskapene med å kappe fjørene.. Har dere orginale dempere på bilene eller?

 

jag har tatt 2runder, og kjører med biltein B8, 25mm stab-stag forran og bak, fjørtårnstag, og det superstaget under girkassa.. har aldrig vært bedre syns nå jeg, kan blir litt i det stiveste, for det er FITTEHARDT.. (har 225/45-17" med 3.5bar og da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag har tatt 2runder, og kjører med biltein B8, 25mm stab-stag forran og bak, fjørtårnstag, og det superstaget under girkassa.. har aldrig vært bedre syns nå jeg, kan blir litt i det stiveste, for det er FITTEHARDT.. (har 225/45-17" med 3.5bar og da)

 

Men det høres jo lovende ut. Bare lurte på om du kjørte på orginalt understell og da er det dårlig og kappe fjærene, det blir som å kjøre båt.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man kapper 1-2 runder så spiller det ingen rolle.

 

Det spørs nå helt hvilke dempere du har. Kjører du på orginale så lever de ikke lenge pluss at det blir som å kjøre båt...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag har tatt 2runder, og kjører med biltein B8, 25mm stab-stag forran og bak, fjørtårnstag, og det superstaget under girkassa.. har aldrig vært bedre syns nå jeg, kan blir litt i det stiveste, for det er FITTEHARDT.. (har 225/45-17" med 3.5bar og da)

 

"25mm stab-stag forran og bak" kjøppt hvor?

"fjørtårnstag" kjøppt hvor? pedersens?

"superstaget under girkassa" kjøppt hvor? hos volvo?

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører på orginale dempere foreløpig. Er stivt og fint det. Ikke båt for å si det sånn, men kan sikkert bli det hvis demperne er slitte. Skal bytte etterhvert..

 

Ikke heller lurt, bilen har ganske lett får å sprette i svinger og lignende.. Men kjører du pent så går det sikkert bra, bare ikke kræsj, da sliter du om de finner det ut.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår