Øyvind Gantenbein Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 jepp, må nok få handla (eller laga) meg no stag og no greier ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 ET på 240 er 20, så om du finner ut ET på felgene tar du det MINUS 20 også har du hvor store spacere du må ha ;) F.eks: volvo nebula, et 40 40-20=20 man må ha 20mm spacere. (kan selvsagt være lurt å sette på 25mm for å være sikker) å kjøpe spacere med 5 hull og lange bolter er bare tull og hjullagra dine må byttes ukentlig. Kjøp (eller få lagd) spacere hvor man først skrur spaceren i navet for så å skru nye bolter i spaceren og feste felgen i disse. Blir nok bra når bilen blir jordnær skal du se ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 bestill spacere fra denne karen, sikkelig bra kvalitet http://jbraceparts.se/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 ET på 240 er 20, så om du finner ut ET på felgene tar du det MINUS 20 også har du hvor store spacere du må ha ;) F.eks: volvo nebula, et 40 40-20=20 man må ha 20mm spacere. (kan selvsagt være lurt å sette på 25mm for å være sikker) å kjøpe spacere med 5 hull og lange bolter er bare tull og hjullagra dine må byttes ukentlig. Kjøp (eller få lagd) spacere hvor man først skrur spaceren i navet for så å skru nye bolter i spaceren og feste felgen i disse. Blir nok bra når bilen blir jordnær skal du se ;) Du må huske på felgbredde da :-) Felgbredde og ET (innpress) går jo hånd i hånd.. Uten den ene, sier den andre deg ikke en dritt! Jeg kjører 8.5" brede, et13. 20mm spacers bak, 5mm fremme. dvs. jeg har et13 - 20 = -7 i et bak fremme har jeg et13 - 5 = 8 i et fremme Da går felgene fremme "i kant" med hjulbuen, mens bak har jeg litt å gå på. Du kan aldri ha de HELT i kant med stiv aksel, pga. akselforskvning. ps. jeg har justerbare stag og foringer i god stand, samt da fiksede hjulbuekanter. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Srensrud racing Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 blir bra øyvind.men vil du ha den turbon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 ET på 240 er 20, så om du finner ut ET på felgene tar du det MINUS 20 også har du hvor store spacere du må ha ;) F.eks: volvo nebula, et 40 40-20=20 man må ha 20mm spacere. (kan selvsagt være lurt å sette på 25mm for å være sikker) å kjøpe spacere med 5 hull og lange bolter er bare tull og hjullagra dine må byttes ukentlig. Kjøp (eller få lagd) spacere hvor man først skrur spaceren i navet for så å skru nye bolter i spaceren og feste felgen i disse. Blir nok bra når bilen blir jordnær skal du se ;) Det gjør vel ingen forskjell på hjullagra om du har lange bolter eller skrudde spacere, Belastningen på lagra blir vel lik uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 bestill spacere fra denne karen, sikkelig bra kvalitethttp://jbraceparts.se/ http://www.manton-racing.se har spacersett for halve prisen. kjøp rett fra produsenten, og spar penger! interdekk kan også skaffe de, men da koster det mer penger! jeg kjører forøvrig med 25mm foran og bak på min, veldig fornøyd! Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Men hadde det ikke vært morsommere med litt kant på felgene da?? Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 Det gjør vel ingen forskjell på hjullagra om du har lange bolter eller skrudde spacere, Belastningen på lagra blir vel lik uansett. Jo, du har rett. Det har ingenting å si om det er spacers.. Det som har noe å si, er jo innpresset. En felg med lavt innpress vil jo gi samme belastning som en med høyt innpress og da spacer i tillegg, om ET er det samme og felgbredde er det samme :-) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 Er ikke ulovlig med litt luft i dekkene også da vet du! :) Er bilen senket? :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 bilen er ikke senka enda, men fjærene ligger baki å venter :) det var ikke luft i dekket når bilen stod på verkstedet, men på det bilde som bilen står ute har jeg fyllt luft ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 blir bra øyvind.men vil du ha den turbon ja. veldig interessert kimmi ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Srensrud racing Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 ok men tror den trenger nye lager ass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg