Gå til innhold

Plassering av element i kassa. Hjelp?

Ranger emnet

CV-Gunnar

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte å begynne på kassa til min CV Stroker Pro imorra. men får ikke plass til at subben skal spille bakover som de vanligvis pleier å gjøre:( Så tenkte jeg å bygge slik at subben spiller opp mot hattehylla, kan det bli bra? Og burde jeg ha portene på samme side som elementet? Bilen er en Honda Accord sedan 1991 mob.

Håper på raske svar da dette haster litt!:)

Mvh.

Gunnar;)

CV! Stroker PRO 15

Rockford Fosgate T40001BD

Kinetik HC2400

Club 140dB+ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt er vel bassrefleksene vendt samme vei som elementet men i noen tilfeller er det montert på toppen av kassa (når elementet er vendt bakover). Tror ikke det er noe problem å ha det spillende oppover, men man vet nesten ikke før man prøver forskjellige posisjoner. Dessverre litt vanskelig i ditt tilfelle. Kommer veldig ann på bilen egentlig.

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt er vel bassrefleksene vendt samme vei som elementet men i noen tilfeller er det montert på toppen av kassa (når elementet er vendt bakover). Tror ikke det er noe problem å ha det spillende oppover, men man vet nesten ikke før man prøver forskjellige posisjoner. Dessverre litt vanskelig i ditt tilfelle. Kommer veldig ann på bilen egentlig.

Ok, takk for svar:)

Må nesten bare prøve å se da. Er usikker på om jeg skal la portene gå oppover samme vei som elementet eller la de gå bakover. Hmm...

tar gjerne imot flere annbefalinger av dere andre;)

CV! Stroker PRO 15

Rockford Fosgate T40001BD

Kinetik HC2400

Club 140dB+ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nok strøm på det beistet av en bass så vil vel nesten bakruta di gå til helvete..!? __

Du kan bygge basskassa di lissom... _/ <-sånn!?

|____

Slik at du kan ha elementet pekende bakover... Det jeg mener her er at du bygger den med vinkel slik at den blir større utafor hattehylla! Om dette i heletatt er mulig i bilen din aner jeg ikke, men! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider