JEPS Skrevet Mars 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2007 Jeg skal antakeligvis kjøpe ny motor til vogna nå om noen dager. det er en 16v turbo+++ mer info kommer om jeg kjøper den. har lest (å ja, brukt søkefunksjonen) litt på forumet, for å prøve å finne noen svar, men fikk vell ikke noen helt klare svar. det jeg lure på er: motoren jeg muligens kjøper har en b234 blokk, leser her at noen av de ikke tåler 300hk engang, stemmer dette og i såfall er det kun de eldre b234 blokkene dette gjelder? om de nyere tåler mer, tåler de 5-600 hk da? hva er det egentlig som er svakt på disse blokkene? om man har en motor med 16v osv, og b234 blokk, å skal bygge om til 230 blokk, er det noe problem? eller er det forholdsvis bolt-on? btw, det er data-tenning/sprut. så fordeleren er ikke noe problem. dessuten lurer jeg på en ting ang. getrag 262, mener jeg leste at det er 262, og 262cr(?) er begge disse 4, eller 5 trins? ellers (litt ot) så skulle jeg starte å montere v8ttern i går, men har fått feil stempelringer, så da ble det bomstopp gitt... jeg blir jævlig fornøyd med svar fra folk som har peiling hær, haster litt. henter den vell på mandag eller tirsdag om det blir aktuelt. So long suckers. Tommy AkA JEPS Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 600hk i en volvo motor er ganske usikkert, spesiellt uten betong... B230 og B234 blokk er to vidt forksjellige motorer... Begge kassene du nevner er 4 trinns, men CR kassa er m første gir ned... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Begge kassene du nevner er 4 trinns, men CR kassa er m første gir ned... CR er femtrinns men med 1. ned ja. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 My bad, M3 kassa det, stemmer! Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet April 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 så en 5 trins 262 er en 262cr, right? men som sagt motoren har en 234 blokk, er dette noen ulempe? med tanke på hva den tåler osv (om det er ny typen da..) Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 så en 5 trins 262 er en 262cr, right?men som sagt motoren har en 234 blokk, er dette noen ulempe? med tanke på hva den tåler osv (om det er ny typen da..) stemmer.Men om du tenker på "delenummeret" som er innstøpt i kassa så begynner også det med "262" på en getrag 265 også. 265=vanlig 5 trinns. lett å se forskjell på 4 og 5 trinns kasse iallefall. Forskjellen er lik m45 vs m47. 5 trinns kassa er ca8? cm lengre.og består av 3 deler istedet for 2.(selve huset) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Den store fordelen med å bruke b234 blokk er at den har en oljepumpe som leverer mer enn alle andre rødblokkpumper. og olje er kjekt å ha for å si det sånn. vanlig b230 blokk/pumpe+olje til turbo,16 hydrauliske løftere og underspyling er ukurant. Har selv bygd er par 16v motorer på b230 blokk og har brukt blokk uten underspyling hver gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet April 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 ok. å hvilken årsmodeller er de "gode" blokkene, må kjøpe en ny nemmelig, å få borret Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 ok. å hvilken årsmodeller er de "gode" blokkene, må kjøpe en ny nemmelig, å få borret 91 mod eller nyere uansett om du skal ha b230 eller b234 blokk. Da har blokka iallefall nyeste støpinga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 En B23ET blokk er jo bra greier! Betongfylling koster jo ikke allverden eller da, kommer til å betongfylle om jeg skal ha motor med 300+hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet April 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 ok, takker for svar da! får ringe å si jeg kommer å henter stasjet da. bye bye, felger til v70 bye bye, feriepenger bye bye, oppsparte midler welcome 16v tic. håper bare at alt klaffer nå å at det blir noe av! Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet April 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 svensken sier blokken er fra en 89 "blocket jag kan fixa är ett 89" "dom tål mycket så länge innehållet är bra" "b234 blocken är starkare än dom vanliga 8v blocken" "jo det är bara 8v blocken som är dåliga" "16v blocken är förstärkta" "kan skicka en bild på mobilen där du ser ett stag under veven" stemmer dette? Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Hvor mye hk er det snakk om her da? "bare 8v blokka som er dårlig"? Den skjønte ikke jeg helt men. 8v vs 16v blokka er vel vansklige å sammenligne i og med at de er 2 forskjellige motorer. b234 har jo enkelt og greit en helt annen støping,men de har samme råder. stemmer at det går et stag på tvers imellom skinkene på veiva ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet April 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 ja, nå er det kun snakk om blokka, er andre råder. "bare 8v blokka som er dårlig" mener vell at det er 230 blokkene og ikke 234 blokka som er dårlig... er snakk om tja.. mellom 450-600 hk? Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Med 600hk kan du bare drite i getrag ihvertfall... Du må jo ha no mer håndfast enn 450-600 når du skal bytte! Rimlig stor kostnadsforskjell for å si det sånn! Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.