Myrvang Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Hallo. Har en golf 1 1,8. Det står en ihi turbo på denne, åsså har jeg microdynamics styring til den. Problemet er at turboen ikke klarer å holde på trykket. Før laddet den på nesten 0,9 bar. Nå slipper den trykket på 0,5 bar. Har prøvd å bytta den ''klokka'' som åpner spjeldet. Noen som vet hva det kan være? Er turboen ødelagt? Har kjent på lagrene i turboen og de kjennes bra ut... Takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daruu Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Uten at jeg skal si det for sikkert, så ville jeg sett om alt av slanger er helt ihvertfall Siter - 1989 Volvo 740 GL - Brukis - 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Du har sjekka wastegate, og eksoshuset at det ikke er sprekker og at wastegaten åpner helt slik som den skal gjøre? Se og over trykkgata di og se at alle koblinger er inntakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myrvang Skrevet Mars 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2007 Takk for svar. Skal se over alle slanger. Tror det må være en lekkasje en plass så jeg skal prøve å koble ut turbotrykkstyringa og bare koble en slange der istedetfor. Hvis det hjelper er det jo lekkasje på en slange til styringa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mars 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2007 Spray med startgass da finner du ut om du har lekasje eller ikke på innsugnings siden.. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Regevig Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 den lader jo like godt fordet om den suger falskluft på innsugs siden da, men er nok enten wastegate som dumper eksosen alt for tidlig, trykk slanger/ic som lekker, eller dumpventil som dumper tidlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Du sier "før". Men hva er "før"? Du ladet 0.9 nå lader den bare 0.5, hva har du gjort i mellomtiden? den lader jo like godt fordet om den suger falskluft på innsugs siden da, men er nok enten wastegate som dumper eksosen alt for tidlig, trykk slanger/ic som lekker, eller dumpventil som dumper tidlig. Sikker på det? Det er jo trykk der, og det trykker går jo letteste veien, som er ut der det er lekkasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myrvang Skrevet April 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Det som har blitt gjort er at jeg har hatt ute motoren og fått den overhalt... Etter dette jikk ladetrykket ned. Når jeg følger med turbotrykksmåleren så går den ned til null når den når nesten 0,5 bar, og da har jeg bare 4000 rpm og må gire til neste gir... Har fortsatt ikke funnet noen lekkasjer.. Det er veldig vanskelig å komme til i motorromme mitt for det er så j§§§§ trangt neddi der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Regevig Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Du sier "før". Men hva er "før"? Du ladet 0.9 nå lader den bare 0.5, hva har du gjort i mellomtiden? Sikker på det? Det er jo trykk der, og det trykker går jo letteste veien, som er ut der det er lekkasje. Ja :P den lader like mye fordet om den lekker en plass på innsugs siden.. ( mener ikke etter turbo da altså) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 ( mener ikke etter turbo da altså) Nei, men det gjør alle andre ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg