Gading Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Hei Motorlampen min har lyst periodisk en stund nå.. Var inne på Opel og fikk konstatert at det var veivakselføleren som var gåen.. Dette har ført til at motoren har gått ujevnt, særlig på tomgang Var på mekonomen og kjøpte en ny og satt den på idag.. Motorlampen lyser nå konstant og motoren kutter på 4500 omdreininger, den er også tungstartet og tungstartet.. Det samme skjer dersom jeg kjører uten føler.. Mekonomen hevder hardnakket at dette er riktig del, selv om det står a vectra 1,8 på pakken.. Jeg har 2.0 16v vectra(X20XEV).. Kan føleren være gåen, siden den kutter på 4500 omdr. både med og uten føleren montert? Eller kan det være noe annet? Siter 95 Vectra 2.0 16V CDX 90 Calibra 16V - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Ring Opel å hør om det er samme sensor på de to motorene. Du kan også spørre om hvor stor motstand det skal være i sensoren, og måle denne, da vet du om sensoren er i orden. Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Vi har helt make bil. Der røk veivakselføleren også. Den rykket og nappen under aks, og motorlampen lyste innimellom. Tomgangen var også dårlig. Vi fikk byttet føleren på opel og da gikk den skikkelig, bortsett fra tomgangen som var like dårlig som før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Riv av batteripolen en stund. Du har sikkert lagret en feilkode når du kjørte uten føler slik at den går på nødprogram Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg