Gå til innhold

enkel eller dobbel polermaskin?

Ranger emnet


nikkisixx

Anbefalte innlegg

Enkle er ofte roterende maskin og de med to hoder er DA (dual action)

 

DA maskiner til "gjør det selv" bilpleie. Enkel og grei til lette lakkrenser og generelt all polish/sealer

 

Roterende er Proffens valg, og er MINDRE "idiot" sikker en en DA maskinen, så det er ofte smart å IKKE starte med å polere plast fangeren dine om du er jomfru mth roterende maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Siden vi er inne på tohodet maskin. Hvor får man kjøpt puter til disse? cyclo pads eller lignende. Helst i Norge.

 

Clas Ohlson har orange sonaxputer, uten at jeg vet noe om kvaliteten sammenlignet med cyclo. Jeg har lett etter andre, men ikke funnet i 100mm i Norge. Si gjerne fra hvis du finner det.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, hva er egentlig forskjellen?

 

har inntrykk av at de doble er bare mer "fancy" for å selge litt dyrere.

 

Hvis du med "enkle" her mener de man får kastet etter seg til 129kr er det milevis forskjell. De store, billige enkle er etter min mening helt ubrukelige. Jeg er ingen ekspert, men min dobble, billige clas ohlson-maskin er mer enn verd merkostnaden. Lånte meg en enkel en gang og gikk over til manuell polering halvveis. Den doble skal jeg nok leke med i mange timer til.

Det er selvsagt noe helt annet med "vinkelslipertypen", men de er som regel dyrere enn de billigste dobbelmaskinene.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår