robinjohansen Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Jeg har en '92 Passat 1,9 TDK, uten originalt montert turteller, bare en elendig klokke isteden. Er det noen som vet hvordan man monterer turteller på en dieselbil? Den har jo ikke noen coil man henter signal fra... Noen som vet??? Siter ( ) '96 VW Passat 1,9 TDi (x) '92 VW Passat 1,9 tdk stv. (x) '90 Chevrolet Suburban Silverado 6.2d (x) '86 Toyota Corolla 1.3 dx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikj Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Mener den skal kobles på dynamo? Siter 2000 VW Passat TDi 4-motion 2001 Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWfan Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Jeg har en '92 Passat 1,9 TDK, uten originalt montert turteller, bare en elendig klokke isteden. Er det noen som vet hvordan man monterer turteller på en dieselbil? Den har jo ikke noen coil man henter signal fra... Noen som vet??? Det er en ledning som skal monteres på dynamoen,men ikke alle dynamoer har denne kontakten,så du må sjekke det først. Siter 2006 Passat 2,0 TDi Highline Konebil 2006 Passat 2,0 TDI R-Line 1999 Transporter 2,5 Tdi Syncro 1956 Opel Kapitan,1967 Opel Rekord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robinjohansen Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Det er en ledning som skal monteres på dynamoen,men ikke alle dynamoer har denne kontakten,så du må sjekke det først. Jeg har denne kontakten med "W" merking, men skal den rett til turteller?? Siter ( ) '96 VW Passat 1,9 TDi (x) '92 VW Passat 1,9 tdk stv. (x) '90 Chevrolet Suburban Silverado 6.2d (x) '86 Toyota Corolla 1.3 dx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nissaboy Skrevet Desember 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2011 Jeg har samme problemet med min D-4D motor. Men hvor får man signal ifra? Coilen, diesel pumpen eller veiva på motoren? Så på YouTube det var en som hadde samme problemet, men fikk signalet ifra "feil søke" kontakten under dashbordet. Hullet helt nederst til venstre skulle da gi signal til turtelleren, tror også denne hadde en grønn ledning ut fra seg. - Jeg skal teste dette ut på min bil, da jeg fikk Turteller i julegave fra megselv. :) Robinjohansen - fikk du ordnet turtelleren din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2011 W er der på dynamo turteller kan tilkobles, det er ene fasen i statoren. Noen merker bruker dynamo(VAG gjør det), andre merker bruker en sensor på svinghjul eller reimhjul, og i dag har alle sensorer siden det er elektronisk innsprøytning, dagens biler er turteller koblet mot ECM. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg