Sæther Racing Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Når jeg tørr sliper med 600 / 400 og slikt, setter det seg så fort i papirer og blir skarpe klumper i som skjærer opp og lager dype riper der jeg tørr sliper, da bruker jeg og gå over til våt sliping, men.. Men noen måte jeg kan unngå dette på? Gjør jeg noe feil? Begynner og bli sikkligt irritert på det. Og noen som kan anbefalle en sparkel som er god og jobbe med? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Når jeg tørr sliper med 600 / 400 og slikt, setter det seg så fort i papirer og blir skarpe klumper i som skjærer opp og lager dype riper der jeg tørr sliper, da bruker jeg og gå over til våt sliping, men.. Men noen måte jeg kan unngå dette på? Gjør jeg noe feil? Begynner og bli sikkligt irritert på det. Og noen som kan anbefalle en sparkel som er god og jobbe med? Hei, hvilket merke bruker du nå da? Plastic Padding (f.eks PP100) er et fint sparkel, hvis det ikke er fyllersparkel du mener så.. Men er finish/finslipe sparkel.. Virker som du finsliper siden du bruker 400-600.. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DevilBluz Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Om det er polyester sparkel så tørr slip med 400-500 papir, det pleier jeg å gjøre. Pleier kun å våtslipe gammel lakk med 800-1000papir og så tørt med 500papir for å få noe heft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Jeg liker og tørslipe med 250 papir, og så våt slipe med 600, og avslutte med 800.. Men har prøvd tørsliping med 600 og 400 papir og da klumper det seg opp, uansett vilken sparkel jeg bruker,,.. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Er det grovsparkling du driver med? I tilfelle så skal du bruke fra 80. Er det for å gjøre klart til lakkering så tar du å stryker lett over sliperillene med sparkel og "fyller" stripene. når du da sliper skal du bruke fint papir.. Klumper seg da, men skal jo ikke slipe masse når du jevner alt. og ikke bruk for fint for da kan grunningen få for dårlig heft.. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg