Helland Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Noen som kan komme med forslag til et oppsett på ca 300-350hk i b230 blokk... ? Priser linker osv er fint. Jeg har deler som Oljekjøler, grenrør, intercooler osv fra før.. Blokka er b230 1986/eller evt 1989... Hvilke typer råder? Anbefales? pris? Hvilke stempel? pris ? hvor? erfaringer? Topp? ventiler? kam? osv Porting? Veiva, hvor mye holder denne til? Innsug?? Underspyling? Vet det er spurt om før, og flere ganger, men finner lite informasjon angående erfaringer osv.. Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Mange slike tråder fra før av... Men dette er et fint utgangspunkt: http://bilforumet.net/showthread.php?t=104282 Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Mange slike tråder fra før av... Men dette er et fint utgangspunkt: http://bilforumet.net/showthread.php?t=104282 Var ikke så dum denne da, bortsett fra det at jeg ikke har Ft/fk.. Men skulle hatt et oppsett som noen har prøvd liksom. f. eks: Smidde stempel pris,- (type,hvor? passer på hva?) Hprofil pris,-(type,hvor,passer på hva?) datasprut, er intr i megasquirt, hvor, pris osv.. åpen for forslag underspyling?? osv osv hvis noen skjønner Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 http://www.stenparnermotor.se - H-profil Til Megasquirt må du også handle deg en TPS (variabel spjeldgiver) fra 850/960. Ville sett på http://msnordic.mine.nu evt. http://www.vems.se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 http://www.stenparnermotor.se - H-profil Til Megasquirt må du også handle deg en TPS (variabel spjeldgiver) fra 850/960. Ville sett på http://msnordic.mine.nu evt. http://www.vems.se har sett på stenparner, er det kun de som selger hprofil? prisen til b230? lurer også på åssen veiv jeg kan bruke, evt type /mye tåler dette... Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 kan bruke ei org 230 veiv til 300-350hk.. Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 kan bruke ei org 230 veiv til 300-350hk.. det er ingen av disse veivene som er dårligere en andre? nyere/gamlere 230? Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Søker du litt så finner du mye om det her. Sjekk ut dette også: http://savarturbo.se/?sida=content/artiklar.php&artikel=bottendelen&sidnr=1 http://forum.savarturbo.se/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 gamle b23 veiver er bedre. samme med staker og stempler fra f.eks b23et. Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 det lettaste da hadde jo og brukt org b23et bunndel og blokk da.. sparer seg for litt styr da:) Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 gamle b23 veiver er bedre.samme med staker og stempler fra f.eks b23et. håper da at b230veiva holder Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 håper da at b230veiva holder Holder da men skjønner du.. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 bruk ei org b23et blokk og veiv. je stempler. crower råder,531 topp som er porta med større veintiler. porta 940 grenrør,t3/t4 hybrid turbo. du greier deg med et org et/ft/fk innsug. datasprut og større dyser. Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 bruk ei org b23et blokk og veiv.je stempler. crower råder,531 topp som er porta med større veintiler. porta 940 grenrør,t3/t4 hybrid turbo. du greier deg med et org et/ft/fk innsug. datasprut og større dyser. tenkte at det er enklere siden jeg har 230 blokk da. slipper å kjøpe meg en ny blokk. Men hvis det blir dårligere med 230 blokka så må jeg vel invistere? Blir et ganske kostbart prosjekt, så skulle kanskje prøvd å spare på noe? men selfølgelig ikke så det går utover ytelsen. Tenker meg en 300-350hk.. Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvotofør Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 bare send motorn te km technic da vettu helland hehe:D http://www.kmtechnics.no/pages/trimming.html Siter ¤ volvo 240 tic 1985 mod ¤ volvo 240 stasjonsvogn 1989 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.