kristian foss Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Filmen under sier det meste, når jeg gir gass, synker nåla under 1000rpm, og den hopper opp til 1000rpm igjen og detter ned med det samme, turtelleren går å "jager" ... Kjøpte bilen min av morfar, han sa at han har hatt den på service flere ganger, men uten hell, det var noe vakuum-greier sa han... vil ikke ha dette problemet, det er det samma om jeg har org, luftfilter eller åpentfilter har jeg merka, er ingen forskjell... Det kan være gasspeldhuset på innsuget, er det isåfall noe jeg kan bytte selv? erfaringer? http://s144.photobucket.com/albums/r184/volvo_pwr/?action=view¤t=A4turtall.flv Kan dette ha noe å si? Ledningen skal vel kobles til et sted? (Den lå under røret som luftfilteret sitter på...) http://i144.photobucket.com/albums/r184/volvo_pwr/DSC01315.jpg http://i144.photobucket.com/albums/r184/volvo_pwr/DSC01316.jpg Siter BMW E36 325i 93` Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil X:Audi A4 1,8Q 96` X: Volvo 240 87` X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fast Mac Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 linkene funker ikke :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian foss Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 linkene funker ikke :( Dem skal funke nå Siter BMW E36 325i 93` Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil X:Audi A4 1,8Q 96` X: Volvo 240 87` X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Det er ikke kontakten til LMM da? Kanskje at den lager pga lufttilførselen er feil? Hmm, men om du har bytta mellom kon og vanlig filter, burde du jo ha merka det. Merkelige greier. Se etter kontakter.. Noe må den da være til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 om du har vakum problemer i insuget du kan sjekke veldig lett.du kan sette hånda di på insuget mens motorn er i gång.hvis den slår seg av med en gång da har du problem med Luftmengdemåleren.jeg hade nesten samme problem,så har skiftet LMM og alt er i orden nå. Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-trimmaren Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Har du brukt åpent filter med olje..? Kanskje LMM har kvelda p.g.a. det..? Du kan sjekke om du har vakuum lekkasjer ved å spraye med startgass rundt innsuget mens motoren går på tomgang... Er det lekkasje hører du det på turtallet når du sprayer..;) Siter Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Gølf Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 jeg har fått samme problem etter at jeg satt på kon filteret mitt.. turtelleren varierer fra 700 til 1100 omr. men det skjer ikke alltid.. Dette skjedde ikke når jeg hadde org filter.. Siter - Audi A4 2004 S Line - VW Passat 2001 Highline - Audi A4 1.8T Avant Rieger Style - VW Golf 3 Rieger Style Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian foss Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 jeg har fått samme problem etter at jeg satt på kon filteret mitt.. turtelleren varierer fra 700 til 1100 omr. men det skjer ikke alltid.. Dette skjedde ikke når jeg hadde org filter.. Thomas jo! Det har alltid vært sånn, før jeg kjøpte den og. Mener dere å holde hånda for der hvor filteret sitter? På filmen ser du tydelig problemet... Har ikke hatt olje på filteret. Har tatt av LMM og rensa kontakta, den skal være god. Siter BMW E36 325i 93` Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil X:Audi A4 1,8Q 96` X: Volvo 240 87` X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboquattro Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Det kan tyde på at motor ikke får en jevn strøm.. Prøv å lage noen rifter i batteripol (med en kniv etc.). Var borti dette på min etter jeg hadde koplet fra polen. Dette er egentlig litt "kjerringråd", men det funker! :) Anbefaler å prøve dette først. Evt tomgangsregulator. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 ta en test med vagcom og se på verdiene til LMM.det tyder på att den gir feil info til ECU Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian foss Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 ta en test med vagcom og se på verdiene til LLM.det tyder på att den gir feil info til ECU Vag-com har jeg ikke, men skal se om noen har det her i nærheten, men blir ikke før til neste uke, om jeg får lappen. Skal prøve det med hånda forann innsuget og skrape batteripolene nå. Siter BMW E36 325i 93` Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil X:Audi A4 1,8Q 96` X: Volvo 240 87` X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.