Överladdaren Skrevet September 25, 2003 Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Skal du ha en annen motor i bilen med TÜV-godkjenning er det bare et sted å dra ----> http://www.motorleistung2000.com Han bygger om til alt fra M50/52 til V12 5,6 l.......alt blir godkjent av TÜV. Han er en kjempetrivelig kar og kan virkelig sine saker. Gå inn på http://www.e30.de og se på E30'n han bygde med Alpina B7 3,5 Turbo.......600+ hk og Vmax på 330 km/t. Alt med TÜV-papirer! Btw: TÜV godtar 325-bremser opp til 220 hk, M3 bremsene holder til 340 hk og MovIt sine 322 mm holder til godt over 600 hk! Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Dette blir nok et prosjekt som ikke skal koste så mye. Og jeg skal ikke ta ut mere enn 250hk uansett. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erikk Skrevet September 25, 2003 Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Originally posted by aryx Fikk til svar at det er nok en del ombygging og skal den være eu ok så koster det flesk i bremser pga 4 bolt, og at det skal være godkjent fra BMW Norge Dette kommer helt an på tilsynets belighenhet, været i område, kontrollørens matlyst/sexliv/dagsform osv.. med andre ord så finnes det vel ingen klare regler for hvor gjennomført ombyggingen må være for at det blir godkjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet September 25, 2003 Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Turbo konvertert m20b25, 88 eller nyere er den billigste måten og komme opp i 250 hester på. Innmaten holder greit for en så mild konvertering. Ta deg en titt på http://www.bmwpower.nu der står det masse av poster om turbokonvertering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Originally posted by Stian Turbo konvertert m20b25, 88 eller nyere er den billigste måten og komme opp i 250 hester på. Innmaten holder greit for en så mild konvertering. Ta deg en titt på http://www.bmwpower.nu der står det masse av poster om turbokonvertering. Da er spørsmålet. Pris? Hvem kan hjelpe meg? Holdbarhet? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325IX Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Originally posted by Jonte Da er spørsmålet. Pris? Hvem kan hjelpe meg? Holdbarhet? Interessant prosjekt. Det jeg virkelig kunne tenke meg var en m50b25 motor i bilen min, men det blir nok vanskelig siden drivakslen går igjennom bunnbanna på IX.. Noen som har synspunkter? Siter Mvh Per Christian BMW 325iX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Originally posted by 325IX Interessant prosjekt. Det jeg virkelig kunne tenke meg var en m50b25 motor i bilen min, men det blir nok vanskelig siden drivakslen går igjennom bunnbanna på IX.. Noen som har synspunkter? M50 blir for dyrt for meg.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325IX Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Originally posted by Jonte M50 blir for dyrt for meg.. Det blir jo dyrt, men jeg ser bmw specialisten.dk gjør dette for ca 17.000,- Det er ikke ille. M50 motoren er virkelig rå i forhold til m20.. Siter Mvh Per Christian BMW 325iX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Originally posted by 325IX Det blir jo dyrt, men jeg ser bmw specialisten.dk gjør dette for ca 17.000,- Det er ikke ille. M50 motoren er virkelig rå i forhold til m20.. 192hk og 24v kontra 171hk og 12v.. M52 er jo da med Vanos, hvorfor ikke den? Jeg skal ikke ha noe sånn superdupert opplegg, bare en vanlig 325 motor med turbo på, og ca 250hk. Det holder jo i massevis for meg, og det trenger ikke bli så dyrt heller. For jeg har ikke så VEEELDIG mye penger å bruke på dette. Hvorfor ikke overlade din 325 motor da? Hvor langt holder egentlig IX-drivverket? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325IX Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Originally posted by Jonte 192hk og 24v kontra 171hk og 12v.. M52 er jo da med Vanos, hvorfor ikke den? Jeg skal ikke ha noe sånn superdupert opplegg, bare en vanlig 325 motor med turbo på, og ca 250hk. Det holder jo i massevis for meg, og det trenger ikke bli så dyrt heller. For jeg har ikke så VEEELDIG mye penger å bruke på dette. Hvorfor ikke overlade din 325 motor da? Hvor langt holder egentlig IX-drivverket? Det er ikke ekstra hestekrefter jeg er ute etter, men m50/m52 motoren drar bedre på hele skalaen syntes jeg. Jeg er ikke begeistret for overlading av BMW.. Vet ikke hvor mye IX drivverket tåler. Tror ikke jeg hadde turt noe særlig mer enn 200hk uten forsterkninger. Siter Mvh Per Christian BMW 325iX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Jonte: Hvis du syntes 17.000 for en m50 konvertering høres mye ut så burde du ikke gå for noen 325 turbo heller, slike prosjekter bruker å fly gott opp i pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Originally posted by Stian Jonte: Hvis du syntes 17.000 for en m50 konvertering høres mye ut så burde du ikke gå for noen 325 turbo heller, slike prosjekter bruker å fly gott opp i pris. 17000 er ikke så mye, men jeg vil ha turbo.. Og det blir dyrt å få konvertert til m50, for så å turbokonvertere denne.. liten vits også. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 M5 motor :D :D :D :D Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Funderer på å spare opp litt smått, og sette i 325 motor først.. En av 88 mod eller nyere.. Hva må gjøres for å sette denne i en 86 320i, noe som må skiftes? Annet enn bakstell? Passer alt av slanger og alt? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Jeg har sjekket rundt omkring litt, har fått bra tilbud på turbomotor av et firma. Men, problemet mitt er det at jeg kan ikke skru noe spesielt bil. Jeg har null peil, skifter f.eks ikke toppakning selv. Så om jeg får noen til å bygge meg en m20b25 som er overlada, å noe går til helvette, 150 mil unna de som har bygget motoren. Så har jeg et problem, for jeg kan ikke dra til et verksted med dette, og det er ingen som driver med tuning her heller. Dessuten er der jo mere problemer med å overlade en motor som orginalt er NA. Så hva kan man få neddi en E30? Som er orginalt fra BMW? 3,6 eller 3,8 M5 motorene? Det er mye arbeid? Hva med 3,5? 3,5 med turbo? E30 M3 motor? S14 that is? Bilen min er en 320 med 320 motor og gir. Bakstilling er 325. Hvem tar på seg noe sånt som å montere dette i bil, ordentlig, og hva er det som er lettest å billigst mulig. Effekt 200hk++. Mest mulig egentlig da, men svømmer ikke i penger. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.