Gå til innhold

Daihatsu Charade G11 1,0L 6V Turbo (Hugd)

Ranger emnet


toyofan

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Får vel skrive litt om daihatsuen min som ble kjøpt inn som bruksbil for litt siden. Bilen er en 1986 mod, rød og er i nogenlunde stand, ivertfall etter at den har fått litt EKTE kjærlighet fra en bilentusiast som meg..Har allerede byttet støtdempertopper på kjærra i tilegg med nye bakdempere, clutch må også byttes etterhvert. skal også få på den noe senk og noen litt freshere hjul. har funnet endel rust på vogna også, det kosmetiske er greit nok men det er jo alltid noe (mye) mer..for det meste i gulvet..men skal se om jeg ikke får plukket vekk det meste av det..har allerede fått vekk noe. har ryddet litt i el. nettet i motorrommet pga noen rester fra gamle ekstralys som ikke er der..kastet en hel haug av noe sånn isolasjonsplater som var lagt under det originale gulvtrekket som var FULLE av fukt...snakk om lurhuer..støvsugde like gjerne hele bilen både under og over gulvteppet, hadde ute alle seter og greier..!

Ellers så er bilen utstyrt med justerbart turbotrykk, (går nå på ca 0,5bar) K&N filter, dumpventil og åndefilter. her vil det også komme en liten intercooler etter hvert fra en passat TDI. skal se om jeg ikke får gjort noe med eksosen også! kastet inn en 12" sub med forsterker og dørhøytalerer og en cd spiller, senere kommer det 6X9 i hattylla når jeg bare får laget den:) for den var nemlig ikke der.

 

Kommer til å poste updates her etterhvart som ting blir gjort..bilder kommer snart, må bare få dem opp på photobucket:)

 

Enjoy!

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

skal komme med noen updates nå snart, det lille filteret byttet den tidligere eieren ut! hehe..var voksent det som satt der..

 

ikke mye som har skjedd siden sist, har hatt en service på den her om dagen, bestod av:

 

Nytt Oljefilter

Ny olje (10-40 del synth)

Nye pluggger(disse var råttne!!!)

Nye Tennkabler

Og justert ventiler..ble god som gull..

 

hadde her om dagen veldig problemer med å få fyra bilen, og den har liksom aldri gått noe særlig "reint", så en dag den ikke ville starte igjen bytta jeg stiften..som jeg ikke trodde det var på denne..(litt oldschool syns jeg) og da ble det andre boller! nå kjenner man faktisk at den drar litt!! starter uansett omtrent med en gang, går helt reint og hele pakka!

eneste som skulle vært gjort nå er å få tatt rusta på bilen og fått hurtig lakka den med tynnet benga eller noe!

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, setene ser jo faktisk både gode og tøffe ut :P Flere bilder av interiør?

 

Lurer ellers på effekt og mulighet for fett understell på bilen..

 

Og forbruk per mil :P

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det GEDIGNE filteret jeg sikta til da ;)

Du får ta deg en tur opp på verkstedet på Uno-x på Bogerud hvis du er i nærheten en helg. Er ofte der

Nå er det på tide med ny eksos og litt mere trykk :)

 

Anders

 

hehe!

 

det kan jeg jo gjøre, eksos skal nok moddes etter hvert. mye å vinne på det eller? trykket må nok forbli sånn det er til jeg får byttet clutch! slurer..hehe

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, setene ser jo faktisk både gode og tøffe ut :P Flere bilder av interiør?

 

Lurer ellers på effekt og mulighet for fett understell på bilen..

 

Og forbruk per mil :P

 

de er ganske bra å sitte i faktisk, greit med støtte også..men bilen har gått 221000km og det syns på setene også:/

kan ta flere bilder vettu.

 

effekt er vel på 70-80hk originalt tror jeg?

har lyst til å senke, men vet ikke hvor jeg skal handle! vanskelig med deler til denne greia gitt..

 

NOIEN SOM HAR WEB ADRESSER TIL NOEN SOM LAGER DELER TIL DAIHATSU??

 

Har hatt den i 0,65L pr. mil på langkjøring, men nå er det ny olje, nye plugger/kabler og ny stift! så regner med at det er noe mindre nå!:)

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags deler mener du da?

Senkesett finnes det ikke til denne,sørgelig men sant :( Sikkert noe som passer omhverandre,men det har jeg ikke sjekka så nøye.

Ellers så er det beste og modde fra andre biler til og passe. Toyota er jo eiere av Daihatsu,så masse deler passer over.

Felger er det værre med. Boltsirkel 4x110 er ikke akkuratt vanlig.Men er fullt mulig og bygge om til 4x100 med deler fra Charade G100. Bytte tromler bak,og hele støtdemper beinet foran er muligheter.Litt usikker på hvordan det blir med drivaksler etc da.men dette er gjort mange ganger av andre.

Registrer deg på http://www.daihard.org der er det flere likesinnede :)

 

Anders

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du ikke har G100, men G11 :)

Det virker som om det ble laget noen veldig få G100er i 1986 og ble regnet som '86-modeller istedenfor '87. Samme grunnen til at du finner 93-modeller som både G100 og G200.

 

Men Anders, hvis man bruker G100 understell på G11, hvilken utgave bruker man dempere fra? Hvis man bruker dempere fra G100, kan man vel montere G100 senk på G11er?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår