sycho Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Fy F**n for en deilig lyd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 jævelig rått.. det er så pent. du rekker ruud skogen? må se bilen i action :P Siter Bmw 318D 2010 4D Bmw 520i 2000 Stv. (solgt) Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)Bmw 318ic 03 (Solgt)Bmw 318 is 95 (solgtBmw 518 i 84 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTore Skrevet Juli 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Da ser det ut til at det endelig blir bremsing!:disco Blir spennende å se om alt fungerer *krysse fingre og tær*..:pray Siter Normality is the death of personality Prosjekttråder: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929 http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer1 Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Hvordan gikk det? Fikk du bremsa den ? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTore Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Sent svar,men er en smuuule opphengt med husrenovering om dagen... Mapping/effektmåling gikk stort sett greit - effekten kom sigende og kurven dens var bare helt rå; bratt som et morrabrød! Den kommer helt fra bunnen og er tilsynelatende med helt til ganske nærme toppen. Etter noen runder i roto-testeren tok bakpotta plutselig kvelden med et kolossalt smell! Tydelig at den fungerte som flaskehals.. Dessverre ble lyden og eksostettheten i rommet så høy at det ble vanskelig å bremse noe mer i denne omgang. Ladetrykksreguleringen er virkelig verd pengene - bilen skyter i vei og hjulspinnet, som nesten må komme, oppleves "udramatisk". Grepet er overraskende bra og 200+km/t kommer brått har jeg hørt:D . Bilen går rett og slett godt! Det vil si - gikk - godt..... :wonder: Ser ut som om toppakningen min har tatt sommerferie...har nemlig overslag mellom sylinder 3 og 4... Dermed spøker det for kjøring de neste 2 mnd. Trøst er det allikevel at konseptet funker så jævlig bra! :D Siter Normality is the death of personality Prosjekttråder: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929 http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Gratulerer med VELDIG fine tall. Kondolerer med toppakningen. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xXx Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Å FY FAEN!!!kom någen dråper i buksa når jeg hørte å såg den bilen!!!den var Nydelig:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Tøft!!! Vart sugen på snurre-bygg på min også no!!:vampire: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTore Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Fikk et tidshull i kveld og dermed ble topplokket demontert. Som forventet var toppakningen "mangelfull" mellom syl 3 og 4 samt at den også var i ferd med å bukke under andre steder :flushit: . Heldigvis ser topp og blokk ut til å være uskadd. Spøker for at det blir pyramideringer nå noe som er en fordel ved ev. fremtidig E85-mating.:cocain: . Målet nå er årets siste Gatebil-treff,men tror jeg sliter tidsmessig....:uhhmmwhat?: Siter Normality is the death of personality Prosjekttråder: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929 http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Morsomt bygge. Lurer på 1 ting... Fungerer oljereturen på turboen i det hele tatt? Fra bildet ser det ut som den ikke har noe fall i det hele tatt, ingen oljepumpe og den går inn i bunnpanne under oljenivå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTore Skrevet August 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Morsomt bygge.Lurer på 1 ting... Fungerer oljereturen på turboen i det hele tatt? Fra bildet ser det ut som den ikke har noe fall i det hele tatt, ingen oljepumpe og den går inn i bunnpanne under oljenivå? Tror jeg har forklart det tidligere i tråden,men; returrøret er 25mm og tanken er at det skal fungere som en del av bunnpanna. Slik gjøres det av grenrørleverandøren PPF,visstnok med hell. I tillegg har jeg dratt det noen cm inn i bunnpanna for, i størst mulig grad, å unngå at oljen blir trykket opp igjennom det i harde venstresvinger. Oljenivået ligger ca 3cm under turboens lagerdel ved stillestående motor og den avstanden vil som kjent øke når motoren går. Skal se om jeg finner noen bilder. Gjenstår å se hvordan det funker i praksis,men det skjer forhåpentligvis før Kong Vinter returnerer:well: Siter Normality is the death of personality Prosjekttråder: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929 http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Christian Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 heisann.. jeg lurer på hvor du har levert blokka? skal ha pyramidetråd selv i min.. er det dyrt? hørt at det er det samme som pianotråd men jeg har en følelse om at det er litt dyrer med pyramide.. Siter peugeot 205xr 86 mod(solgt) peugeot 205gti 86 mod(solgt) ford mondeo tdci 03 mod(solgt) Audi a3 tdi 04mod ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTore Skrevet August 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Pianotråd og pyramideringer er ikke det samme. Pianotråden ligger i et lite,frest spor litt utenfor sylinderkanten og presser imot stålringen på toppakningen. Ved bruk av pyramideringer er disse stålringene fjernet,det er frest spor i kant med sylinderen som pyramideringene ligger i,og disse ligger da med skjærekant opp i topplokket. "Skuddsikkert"....?:fatality: Motorteknikk på Økern i Oslo tar sånne oppdrag. Siter Normality is the death of personality Prosjekttråder: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929 http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Christian Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 jepp i know:race men tenkte på prisen jeg... om du har noe peil på hva de tar for det? bmw brukte faktisk pyramidetråd på formel 1 bilene på 70 eller 80 tallet.. :D Siter peugeot 205xr 86 mod(solgt) peugeot 205gti 86 mod(solgt) ford mondeo tdci 03 mod(solgt) Audi a3 tdi 04mod ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTore Skrevet August 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 jepp i know:race men tenkte på prisen jeg... om du har noe peil på hva de tar for det? bmw brukte faktisk pyramidetråd på formel 1 bilene på 70 eller 80 tallet.. :D Stemmer det! Mener prisen er 5-600/sylinder + ringer som http://www.pure-pf.com tar ca 2-2500,- for til S50. Siter Normality is the death of personality Prosjekttråder: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929 http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.