tazie Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 satte på sommerdekka idag, litt tidlig men ville bare se hvordan bilen tok seg ut ;) er en 90" mazda 626 coupe. Forrige eier sa han hadde fått de gratis. vet ikk om de er brukt på bilen før.. Er 16" 215. husker ikke profilen i farta.. tror det er 50.. det første jeg merket var at det var litt vanskelig og få på felgen. etter jeg hadde tredd den på boltene, var det vrient og få på mutterene.. måtte lissom jukke veldig på den, for og få de sentrert de i hulla på felgen, før mutterene ville feste. men de gikk på etter hvert.. kan det være feil boltesirkel? så merket jeg når jeg kjørte, at når jeg nærmet meg 120, så begynte det og riste kanske kraftig.. merket det veldig i rattet, og ved bena. ble borte igjen ca. på 150.. noen som vet hva det kan være? Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symphony Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 Den delen me ristinga kan hvertfall ha med ubalanse i felgene å gjøre, kan få de avbalansert å gjerne fjerne det problemet.. Siter 88-mod 240 PROSJEKT http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159 86-mod 245 Tic SOLGT 99-mod V70 TDI BRUKSBIL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Det er ofte ein plastikk/metallring på på bilen, der du festa dekket (er det navet det heiter) Har du nokre sånne på i forbindelse med vinterfelgane? Da blir det trangt for sommerfelgane. (veldigt dårligt forklart, men eg satser på at du forstår meg) Det kan og væra at felgane egentlig ikkje passa til bilen din. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 forstår hva du mener todleif, men er ikke det som er problemet :) Er nok balanseringsgreiene.. stikker på dekkforhandler og hører.. men tror dere at boltesirkelen kan være feil? hadde jeg fått den inn på boltene i det hele tatt da? Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corolla87 Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 kommer ann på hvor stor forskjell det er på boltsirkelen.. Hvis ikke det er så alt for stor forskjell på de er det mulig og presse de på. men er ikke sundt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Slingringsbolter kan brukes selv om boltsirkelen er forskjellig, så lenge det ikke er snakk om mer enn et par milimeter. Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 nei ok.. var jo ikke vanskelig og få tredd på.. var bare litt plunder og få på bolten.. får se på det! Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg