Mustang95 Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Har fått en del spørsmål om shopping av div. ting i statene. Det er like "farlig" som å kjøpe ting over internett her hjemme. Shippinga vil koste litt den også, men om du sender dem en email og hører så kan man spare noen kroner på det også. Husk at priser man får opplyst i USA er UTEN tax (moms), momsen er forskjelling fra stat til stat men 16% mener jeg å huske er den høyeste der borte. Den må dere legge på i prisen. Eks: et hjul til $100 vil koste $116 når man sjekker ut. Husk også at de tar handling fee (pakke gebyr), noen tar mer enn andre. Det står som regel opplyst hvor mye når man sjekker ut. Eks: De tar $25 i handling fee. Da vil hjulet som koster $100 bli $116 + $25 = $141 Så kommer shippinga, den vil variere fra sted til sted og hvordan de sender det. Prisen kommer ann på størrelsen og vekten på esken OG hvor fort man vil ha det. Og når pakka endelig kommer til Norge så er man jo så heldig å måtte betale moms på hva som står opplyst på pakka. Eks: $141 * 6,4 (kursen) = 902,4 Siden den kommer på over 200 kroner som er momsfritt så regnes det 25% på 902,4 kroner 902,4 + 25% = 1128 kroner. Og så klart skal jo posten eller hvem som komer med pakka ha et lite gebyr for det også, si 100 kroner. Så da blir slutt summen på 1138 kroner uten frakt prisen da siden den varierer, så det kommer i tillegg. Kan vi bare si at totalt kommer alt på 1500 kroner og man startet på "bare" $100 (640kroner). Noen ganger kan det lønne seg å finne noe her hjemme, men som regel så er det billigere i USA enn her. Håper dette hjelper litt, ellers så er det bare å spørre. Henry Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Hmm, du skal nok ikke betale tax'en der borte, kun den norske momsen om beløpet blir over det som er momsfritak på, er kun om du bor i den staten du handler i at du betaler tax Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Niks, man betaler momsen på hele beløpet om det går over 200 kroner. MEN, det er også måter å få ting momsfritt inn i landet på også ;) Og noen men ikke alle tar faktisk momsen der borte også, derfor la jeg den på. Har handla en del der borte og har blitt trekt noen få ganger. Det er de som ikke legger på momsen der borte, men tar det igjen på handling fee'n ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomasK Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Har handlet MYE (!) bildeler+dekk+felger fra USA og per dags dato aldri betalt noe amerikansk mva på dette. I det øyeblikket jeg har sagt det skal sendes til Norge, så har dette blitt trekt fra. Har både bestilt via telefon, nett og mail. Eneste jeg noen gang har måtte betale ekstra, er handling fee som du nevner, men det er snakk om rundt 20$ for papirarbeidet når dem sender til utlandet. Moms i Norge må man selvsagt betale. Siter 2007 Ford Mustang Shelby GT 1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0 2005 Chevrolet Colorado 3.5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Sjekka siste kvittering jeg fikk og den er det tax på ;) Noen ganger er det med og noen ganger er det uten har jeg merka. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjR Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Det er jo kun salg som går innad i staten det selges fra som det skal betales amr. tax på. Går ut fra at du vet dette, men det skal også selskapet du handler fra vite. De selger sikkert ting til nabostatene osv så de vet jo hvordan det fungerer. Derfor synes jeg det er meget merkelig at du må betale tax på ting du kjøper?? Har handlet fra usa i veldig mange år og aldri opplevd noe slikt. Siter -- 3000GT VR-4 -- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Er fult klar over at jeg ikke skal betale moms der borte, men det skjdde en gang og den var ikke på så mye alikevel. Sikkert bare en glipp i fra dems side. Var derfor jeg skrev at det kan skje. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Åssen er det med toll? Har hørt det ikke skal betales toll på bildeler, men kan noen bekrefte dette? Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buz Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Det skal ikke betales toll på bildeler, kun moms. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Det skal ikke betales toll på bildeler, kun moms. Men gjelder dette kun bildeler, eller deler til alt av motoriserte kjøretøy? Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Men gjelder dette kun bildeler, eller deler til alt av motoriserte kjøretøy? Her finner du tolltariffen for Kjøretøyer samt deler og tilbehør hertil, unntatt rullende materiell for jernbaner og sporveger. Hele tariffen kan vel oppsummeres i ett ord: Null kroner per kilo, uansett. Det er vel stort sett dyr, planter, matvarer og sånt det er toll på. Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg