Barskekarsten Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Jeg sliter litt med tenninga på min B230K. Alt er jo elektronisk styrt med sensorer i hytt og pine. Jeg er ikke så inn i det at jeg kan si utfra hvordan motoren gårhvilken sensor som er gåen. Det jeg derimot kan få til er ¨å koble meg inn med et oschillioskop på alle inn og utgangene på hjernen. Den er jo utrolig lett tilgjenelig og da kan jeg måle med belastning også. Det er da motoren har hikke. Er det noen som veit hvordan signalene inn og ut skal se ut og forandre seg ettersom tenninga flyttes? Feil symptomene mine er at den har fusker når den er blitt varm og stopper ikke når jeg tar ut nøkkelen. Hikker og går til jeg kveler den. Jeg bytta topp pakning og fikk alt på plass til slutt og så gikk den fint en stund til problemene kom. Fant en løs vacum slange men det løste ikke alle problemene. Tror det er tenninga nå. Noen som kan hjelpe? Motorene er jo fin den mekanisk og nesten beskjeden i forhold til andre på bensin forbruket synes jeg. Har blitt skikkelig glad i den bilen så jeg vil gjerne kjøre den videre. Hilsen Karsten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Tviler på at du får noe utav å lese signalet fra giveren.. den er jo digital så det trigger vel på høy flanke. Og er den gåen så vil den nok skyte og smelle uansett turtall evt. stoppe. Les sticky tråd om "Problembarnet B230K" Det anbefales å kaste tenninga og gasseren hvis den først begynner å skape seg, og sette på B230A/E fordeler med tennmodul, da har du hallgiver i fordeleren istedet for giver på svinghjulet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Det er ei heller noe i veien for at ECU'en skal trigge enten Home eller Sync på synkende flanke. Dette kommer helt an på hvordan ECU'en er satt opp. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Jeg hadde problemer med at giveren på svinghjulet begynte å kødde når motoren ble varm og god. Defekten i giveren ga kun utslag da det var varmt og godt i motorrommet. Det med at motoren ikke stopper når du kutter tenningen kan være at den ikke kutter bensintilførselen. Sitter en solenoid på gasseren som ordner det. Men hvis det er det som er feil så vil den gå helt jævlig når tenning er av. Tenner kun på komp/varme som en diesel... Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.