Gå til innhold

Fanger Spm. :) BLIR GAL SNART :) hehe

Ranger emnet

AXi0N

Anbefalte innlegg

Hei

Etter engang i sommer etter vi monterte grøftelys så skrudde vi av fangeren på bilen min..

Da tok vi å skrudde ut de 2 boltene på hver side å dro ut den ramma som fangeren sitter på.

Etter montering igjen. ble fangeren hengende litt mer på den ene siden+ at den ramma er litt mer ut på den ene siden.

Og hvordan er en 90 fanger egentlig skal sitte fast?.. er det org. bare de klipsene rett fram og de 2 på siden? eller er det noen annen måte?

Tar imot forslag for å få denne fangeren rett som mulig.

Har prøvd å løsne på disse boltene i ettertid og prøvd å justert fangeren mer til den siden den ikke er skjeiv. med ingen nytte..

Venter på svar:)..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. er ikke helt 100% sikker på hva du mener, men en nittfanger kan monteres på mange måter.. det er mye slark inni der, slik at det er fort gjort å få den lengre ut på ene siden enn den andre.

henger den og slenger mer på ene sida, så legg på en spacerskive for å kontrajustere den i høyden..

burde funke det.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

tja.. er ikke helt 100% sikker på hva du mener, men en nittfanger kan monteres på mange måter.. det er mye slark inni der, slik at det er fort gjort å få den lengre ut på ene siden enn den andre.

henger den og slenger mer på ene sida, så legg på en spacerskive for å kontrajustere den i høyden..

burde funke det.

Har tenkt på det. Har prøvd å legge noe treverk (noe jeg fant i en fei) men det ble tynt når jeg stramma til igjen:)

men ellers takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

treffer du med de to "styringene" på siden skal den ikke henge ned.

treffer de ja.. men på den ene siden så er den skjeiv.. (stikker mer ut på ene siden.. så den sliter med å sitte på den "styringen"... den svarte ramma som holder fangeren.. den er ett par cm til den ene siden..

Jaja.. fikser det vel snart.. forhåpentligvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Problemet kan rett og slett ligge hos de som produserer fangern din. Dårlig passform er et kjent fenomen.

Var jo det at den satt helt fint før vi skrudde av fangern første gang jeg hadde bilen da:) og etter det den har vært skjeiv:)

og som jeg sier.. det er den svarte "Ramma" som holder fangern som er skjeiv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var værst dårlig passform på fangeren min men jeg tok bare i litte granne og bøyde den til..hehehehe:D men jeg vet det er pes og få det til. du må legge deg under med lommelykt og skralle og pese og fytti helvete..orker ikke forklare det engang for jeg holdt på og flippe helt når jeg lå under der sist gang.uff...men selve fangerramma sitter i fire bolter.to under der batteriet sitter og to tilsvarende på andre sia.:D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

Var jo det at den satt helt fint før vi skrudde av fangern første gang jeg hadde bilen da:) og etter det den har vært skjeiv:)

og som jeg sier.. det er den svarte "Ramma" som holder fangern som er skjeiv.. :)

du har vel muskler, gutt?

ta å bøy den slik den blir rett!

det er jo bare stål, skulle ikke være noe problem å fortelle støtteramma hvordan den skal stå!

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

du har vel muskler, gutt?

ta å bøy den slik den blir rett!

det er jo bare stål, skulle ikke være noe problem å fortelle støtteramma hvordan den skal stå!

Må innrømme jeg har sparka å slått litt ja:).. men gidder ikke bry meg om dette før jeg får meg ny fanger i vinter:)

Min er litt Ødelagt:)

Men ellers takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider