Gå til innhold

Sportsfilter til b4 92"

Ranger emnet


mrfjt

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan få til et sportsfilter (f.eks. k&n etc) på min audi 80 b4 2.0 92" ?

 

Har sett på "vanlige" stylingsider o.l. men finner ingen som passer..

 

er jo en slik stor svart boks med luftfilter i.. noen ideer?

Honda crx 88" 16v

-

(rip) Audi 80 2.0 92"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn med mekanisk sprut? Isåfall får du kjøpt en plate med en rørbøy på som du fester uten den luftmengdemålersaken istedenfor filterboksen. Så fester du et kn filter på rørbøyen :)

 

Eller bare lage selv. Ganske enkelt :D

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

2.0S og 2.0E kan begge benytte innsatsfilter, da det bare erstatter det originale papirfilteret.

 

Derimot er den løsningen Mikkel sikter til at man fjerner underdelen av luftfilterboksen på 2.0E (akkurat det samme som står om endel 2.3E tråder her på Audi-delen), og setter inn en "adapterplate" med rørbøy og et universal kon-filter på denne rørbøyen.

 

Dog ser ikke JEG noe gevinst ved denne løsningen, annet enn litt plassbesparing, og ville heller spart meg trøbbelet og kjøpt et vanlig KN/Green/Pipercross e.l. innsatsfilter.

 

Det som skrives om kapping er vel ofte å bruke sirkelborr og hulle ut underdelen av luftfilterboksen for bedre tilgang av kaldluft.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0S og 2.0E kan begge benytte innsatsfilter, da det bare erstatter det originale papirfilteret.

 

Derimot er den løsningen Mikkel sikter til at man fjerner underdelen av luftfilterboksen på 2.0E (akkurat det samme som står om endel 2.3E tråder her på Audi-delen), og setter inn en "adapterplate" med rørbøy og et universal kon-filter på denne rørbøyen.

 

Dog ser ikke JEG noe gevinst ved denne løsningen, annet enn litt plassbesparing, og ville heller spart meg trøbbelet og kjøpt et vanlig KN/Green/Pipercross e.l. innsatsfilter.

 

Det som skrives om kapping er vel ofte å bruke sirkelborr og hulle ut underdelen av luftfilterboksen for bedre tilgang av kaldluft.

 

Jeg har gjort akkurat dette, mest pga lyden enda, men tenke å sette inn et greenfilter (insats) for så å legge rør frem til luftintak i fangeren eller grillen.. more air, moro fun :D

Elsker bilførere som tro bilen er homofil og kjører den opp i rævva på min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår