Gå til innhold

Problemer med memory på cd spiller i Vw Passat

Ranger emnet


Opel Omega Turbo

Anbefalte innlegg

Har monter ny Pioneer Cdspiller i min 02 Passat, satte da bare kontaktene som var i dashbordet inn i ledningsnettet til cdspillern, men det jeg har problemer med nå er at spillern nuller seg for hver gang jeg har av tenninga, må jeg koble om noe baki der? Så det at det var "koblinger" på bla den røde og gule kabelen baki der, var en på jobben også som prata om at det var litt spesiellt akkurat dette i VW biler...

Noen som kan fortelle meg eksakt hva jeg skal gjøre? Er litt bånn og konfigurere den for hver gang jeg starter bilen...:blunk:

Opel, Fresh Thinking, Better Cars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har monter ny Pioneer Cdspiller i min 02 Passat, satte da bare kontaktene som var i dashbordet inn i ledningsnettet til cdspillern, men det jeg har problemer med nå er at spillern nuller seg for hver gang jeg har av tenninga, må jeg koble om noe baki der? Så det at det var "koblinger" på bla den røde og gule kabelen baki der, var en på jobben også som prata om at det var litt spesiellt akkurat dette i VW biler...

Noen som kan fortelle meg eksakt hva jeg skal gjøre? Er litt bånn og konfigurere den for hver gang jeg starter bilen...:blunk:

 

Har du multimeter? Isåfall kan du måle om det er spenning på rød istedet for gul når du slår av tenningen. Jeg opplevde ingen problemer med dette men, plug and play her.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Pioneer spillere er den gule kabelen for "memory". Altså skal den ha konstant strøm for å huske instillinger og radiokanaler.

 

Den røde kabelen er for strøm fra tenninga slik at spilleren kan slåes på når du starter bilen og den slår seg av automatisk når du stopper bilen.

 

Personlig liker jeg å koble både den røde og gule sammen på konstant strøm, slik at jeg kan slå på spilleren selv om jeg ikke har vridd om tenninga. Risikoen ligger da i at jeg kan tappe batteriet for strøm hvis jeg glemmer å slå den av for natta.

 

 

Mål med multimeter når nøkkelen IKKE er i tenninga og finn den kabelen som gir strøm. Den skal du da koble sammen med den gule. Start bilen og finn den andre kabelen som da begynner å gi strøm. Den skal du da koble med den røde.

 

Eller koble begge til den som gir strøm som du fant først. (den som gir strøm uten at tenninga er på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet med min spiller i min bil, bare at dette gjelder en Blaupunkt spiller i en Opel Omega B.

Klokka på spilleren blir slettet hver gang bilen blir skrudd av, men lydinnstillingene forblir uendret. Dette gjelder både bass/diskant og balance/fader.

 

Og hvilken ledning er det jeg skal kutte for å unngå at displayet i bilen ikke blir svart, imens spilleren står på?

 

Noen som kan hjelpe?

Opel Omega 2.0 16v caravan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår