GolfG60Syncro Skrevet September 23, 2003 Rapporter Share Skrevet September 23, 2003 OK gutter vi har "driti oss litt ut hver".... Jeg og.... Dette er et utdrag fra en mail fra VAG i Tyskland, VAG's hjemmland.... ;) Jeg spør: Hallo! Ich habe eine gefrage für ihr. Was ist VAG kurz für? Ich weiss: Volkswagen AG, aber was ist AG? Aktiengesellschaft , Audi Gruppe oder Audi Gemeinshaft? Vielen dank, Erlend, Norwegen VAG Svarer: Sehr geehrter Herr Trane, vielen Dank für Ihre E-Mail. Bitte entschuldigen Sie, dass sich die Bearbeitung ein wenig verzögert hat. Bei "V.A.G" handelt es sich um einen Kunst-Begriff, da die einzelnen Buchstaben nicht für bestimmte Wörter oder Namen stehen. V.A.G. ist also weder die Abkürzung für "Volkswagen AG" noch für "Volkswagen Audi Gruppe" oder "Volkswagen Audi Gemeinschaft". Allerdings lassen die drei Buchstaben Assoziationen zu, die, wie sie bereits vermuten, für alle diese Begriffe stehen könnten. V.A.G. ist kurz, griffig, eingängig und leicht zu merken. Schnell wurde es mit Volkswagen in Verbindung gebracht, und sogar heute noch denkt man unweigerlich bei V.A.G an Volkswagen. Wir hoffen, dass Ihnen diese Anmerkungen ein wenig weiterhelfen. Bei weiteren Fragen oder Wünschen sind wir gerne für Sie da. Mit freundlichen Grüßen For de som ikke behersker tysk altfor godt: Ovenfor står det i korte trekk at VAG er en forkortelse som kan bety alle de tre alternativene vi har diskutert, og at det i bunn og grunn er opp til hver enkelt hva man legger i det. De har rett og slett skaffet seg et navn som kan bety flere ting, og det virker det som de er litt stolte over. End of story...? Og til slutt. Jeg sendte dem en mail for å legge saken død, og sitte igjen og ha rett selv... Når det så viser seg at jeg og hadde litt feil, så er det litt sporty å sende ut denne..?? G60 Turbo.....? ;) ;) Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet September 23, 2003 Rapporter Share Skrevet September 23, 2003 VAG er noen lure jævler.. :] da vet alle her hvertfall hva VAG står for, og kan feks brife med dette ved neste sosiale sammenkomst (om man omgås noen som ikke vet hva VAG står for, that is.) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg