850fan Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Hei! Jeg har planer å bytte motor i bilen min til en original R motor. Er det noen som vet om jeg kan bruke girkassa og drivakslene mine over på den motoren? Har en 2.5 10v i den nå. 96 mod. Har en automatkasse til R liggenes hvis noen er interessert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Den girkassa passer rett på ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Sport Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 har du motor eller? hvis ikke vet jeg av:) Siter - V70 `98 (x) 2x 244, 2x 245 (x) 760 m/230FK (x) 142 `69 ++++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850fan Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Ja har motor. Men lurer mest på om girkassa og drivakslene tåler den motoren.? motoren er chippet og... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Ja har motor. Men lurer mest på om girkassa og drivakslene tåler den motoren.? motoren er chippet og... Det er kraftigere drivakselledd på turbomodellene, men hvis du kjører som før så går det sikkert bra. Problemet er bare at du ikke kommer til å kjøre som før... Jeg vurderer faktisk å kjøre med n/a-aksler i prosjektbilen min, men er forberedt på at leddene vil gå fyken ganske raskt. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850fan Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Men holder girkassa? I den motoren jeg har sitter det 210 hester. men noen som vet hvor mye det er i den når den er chippet? Og hva jeg kan gjøre for å dra enda fler hester ut av motoren? I tillegg til at motoren holder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Men holder girkassa? I den motoren jeg har sitter det 210 hester. men noen som vet hvor mye det er i den når den er chippet? Og hva jeg kan gjøre for å dra enda fler hester ut av motoren? I tillegg til at motoren holder. 210-hesters R? Jasså, har du fått tak i en 2-liters importmaskin? Kunne vært artig å bygge en turtallsmaskin av den, men til dagligbruk er det jækla slitsomt. Skal du få noe særlig mer enn 250-270 hk vil jeg tro du må bytte deler som turboaggregat osv. Å pøse på med turbotrykk for å overvinne motstanden i motoren gjør at turboen ganske raskt når sin begrensning, og det produseres mer varme enn effekt. Dette vil slite veldig på motoren. 850-girkassene er forbløffende solide, spesielt turbokassene. De tåler heldigvis 4-5-600 hk med brukbar grad av driftsikkerhet. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850fan Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 vet du hva jeg kan gjøre med den motoren for å yte mest mulig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 vet du hva jeg kan gjøre med den motoren for å yte mest mulig? Ja,jeg vet en del om det. Men det vil koste deg minst 100.000,- å gjøre det... Dessuten er en 2-litersmaskin noe vanskeligere/dyrere å få høye effekter i enn en 2,3-liter. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Er som regel ikke selv girkassen som ryker ved større effekt utak det er diff som får gjenom gå men e det komplisert jobb å bytte ledningsnettet i en 850 med tanke på fenix kontra motronic eller er det bare å sette i kontakter? Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.