Gå til innhold

KimPe`s Golf IV prosjekt

Ranger emnet


KimPe

Anbefalte innlegg

head.jpg

Her kommer det ting og tang og Golf 4 prosjektet framover de neste 5-6 mdnene =)

faren min driver bil verksted, for noen år siden kjøpte han en nesten helt ny golf 4 2001 modell, vrak, han har ikek hatt tid til den ,så den har stått der, så jeg har kjøpt den BILLIG vell og merke =) Planene er å få den ganske så allright tøff =) til å være vinterbil =)

 

Bilen som den sto:

 

DSC00483.JPG

DSC00484.JPG

DSC00485.JPG

DSC00486.JPG

 

Planer:

-Rette opp

-Allright styling (pene rieger skjørt elns)

- Sote bakerste vinduer

- Clean look (dørlister = BORT samt fangerlister)

- Bagasjerom åpner (elektrisk)

- Trim dvs: kammer, chip, effektannlegg, luft filter, type powerboster med forstærker fra streetdesign.no, han som hadde peiling på dette fra street design sa det der ca 20 lapper vil gi en økning på 40-50 hk om ikke mer =)

(((((((Kommer mer når jeg får noe mer opp i hue))))))

 

KOM GJERNE MED TIPS =)

 

Har starta litt smått med demontering front (bilder om det kommer)

 

"NYE" Bakluka er montert

DSC00491.JPG

 

Ledninger tl sentral lås bremselys osv i bakluka monteres

DSC00492.JPG

 

 

update.jpg

 

Lykter er bestilt =)

1163539939.jpg

 

streetdesign fik de inn for ikek lenge siden =) de fikk feillevering, og solgte ut lyktene billig for 1700 kr, 2 dager etter jeg bestilte de gikk de opp til 2900 kr :P

snakk om kupp ;D

 

update.jpg

6.mars 2007

 

Rene Julaften ;D

DSC00506.JPG

 

Fikk Lyktene mine idag;D fine =) etter min mening =)

 

DSC00507.JPG

DSC00508.JPG

 

update.jpg

28.mai 2007

 

Litt små demontering av konsollen rundt ratt stammen, skal snart ha ut motor og rattstamme.

 

Airbag på pasasjerside er ute

DSC00564.JPG

Deksler rundt rattstammen er demontert

DSC00566.JPG

-

DSC00567.JPG

midtkonsoll etc demontert ;D

DSC00568.JPG

 

 

update.jpg

28.juni 2007

 

tar litt tid med meg =) skal snart få fart i sakene, men imellomtiden blir det litt sann småting =)

 

tatt bort viskeren bak og pyntet fint med en pyntePROPP :D

DSC00571.JPG

 

sorry gutter og eventuelle jenter. kjøpt me merce

DSC00573.JPG

 

 

update.jpg

19.juli 2007

 

Begynt med cleaning av bakluke, skal bestille el åpner straks og få mekket det også, foreløpig tok jeg bare emblem gropa

 

Spola rent med negerkusa.

DSC00583.JPG

 

lagt på glassfibersparkel, , fibersparkel er yppelig til sant :D synker ikke en dritt :D

DSC00584.JPG

 

Begynt å pusse ned, tar lang tid å slipe for hand, så ble ikek helt ferdig gitt :P

DSC06723.JPG

 

update.jpg

20.juli 2007

 

siste dag på jobben før ferien, og vi gjør rent, fikk trilal ut golfen og vaska over den , se så fin den ble =)

 

S7000290.JPG

 

S7000291.JPG

 

S7000292.JPG

 

S7000293.JPG

 

S7000294.JPG

Kjøretøy:-Chevrolet camaro cab 1968 Prosjekt:-Golf 4 1.6 -02 selges X-kjøretøy: Ford Mustang cab 1965 Delebil: Vw golf IV 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Niice! Også far med verksted da.. digg:) Er det no poeng å bruke så mye penger på å trimme en 1.6 liter a? Men SENK er noe som er førsteprioritet på disse bilene.. Er det en vinterbil trenger du jo ikke blodsenke heller, har selv 35 mm og det funker fett på vinteren!

 

senk skal jeg ha, tenkte meg en 30 mm, sakl ikke bli for lagt heller, skal jo ha noe lavprofil og noen skjørt osv, så bilen blir jo lav =) søstra mi har samme bil, bare eldre, en går greit nok den og, men bilen har jeg kjøpt bilig og det er ikke så dyrt å få den istand i forhold til hva dne ksoter, den har ikek gått langt, hvor langt husker jeg ikke, men ikke langt, det er en generation modell, så den er løitt tøff invendig osv også =) så det er en bil til litt penger =) så siden jeg sparer en del har jeg lyst å bruke litt pener på trim =) får de igjen om et par år når jeg eventuelt skal selge bilen igjen =) hobby og morro koster litt penger =)

Kjøretøy:-Chevrolet camaro cab 1968 Prosjekt:-Golf 4 1.6 -02 selges X-kjøretøy: Ford Mustang cab 1965 Delebil: Vw golf IV 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki! Anbefaler deg å kjøpe 35 mm senkefjører fra http://www.tmtuning.com. Veldig billig i forhold til norske priser og god kvalitet, med TuV papirer :)

 

ahh , nice,m takker ;D baare å hive innpå med tips =)

Kjøretøy:-Chevrolet camaro cab 1968 Prosjekt:-Golf 4 1.6 -02 selges X-kjøretøy: Ford Mustang cab 1965 Delebil: Vw golf IV 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår