Ladapower_2107 Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 Hei jeg lurer på om det er noen som har hatt ned gir kassa på en lada og vet ossen det satt inne i cupeen for han som jeg kjøpte den av hadde skiftet cluthch og han har ikke satt samen tetninger og diverse saker der og jeg har ikke peil siden det ikke er noe serlig system som jeg kan se iallefall og jeg er ikke den som tok det fra hverandre og vet dermed ikke hvordan det sat noen som vet kom med forslag fungerer sikkert på samme måte med noen av de andre modelene opp til 2107 i alle fall siden det er omtrent samme system legger ved bilder kom med forslag!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Jeg er ikke 100% sikker, men jeg kan fortelle deg dette: Den løse gummikransen skal tres ned på girstangstappen og tette i fra undersida opp mot hullet i tunnelen. Du skal altså gjøre som på bilde tre, men dytt kransen lengre ned og helt over damasken på girkassa slik at den slutter rundt den og slik at skjørtene havner på undersida av midttunnelen. (Håper du skjønner). Deretter trer du girspaken på tappen fra girkassa. La foringene sitte slik de gjør. Den hvite plastringen låser girstanga til tappen og den skal presses opp i girspaken. (Dette kan være litt trælete). Gummidamasken som sitter på girstanga tres rundt metallfalsen som sitter skrudd på midttunnelen. Når det gjelder damasken i skai, er det blitt gjort en feil ved demontering, ser jeg. Damasken sitter med strikk rundt metallringen og skal løsnes uten at denne metallringen løsnes fra golvteppet. Ta løs metallringen fra skaidamasken og prøv å få den på plass i golvteppet igjen. (Dytt golvteppekanten inn i falsen). Håper det er til hjelp. EDIT: Kan det være at den ytterste gummiforinga skal snus? Tenker meg at den skal sitte konisk og passe til innsnevringa på girspaken.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ladapower_2107 Skrevet Februar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 ok den er grei tror jeg skjønte det skal se i mårra for den står ikke heme i løten den står på hamar i garasje :) uansett takk så får vi håpe den sitter som den skal etter på syns den var litt rar i forhold til den gamle min (2105) siden den gikk 360' runt uten problemer heg nappet bare litt in her om dagen og da løsnet den men en ting den løse gummisaken skall den sitte under skumgummien som du ser unnder tunelen på bilde 5? hvist jeg har forstått dete riktig da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Det stemmer, den skal tette mot skumgummien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ladapower_2107 Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 ok den er grei skall ut og prøve nå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ladapower_2107 Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 ok dette gikk skjeis for å si det milt metal ringen er ca 1 cm større enn teppet og teppet er trukket med plast på undersidet ig vil ikke akurat "strekke" på seg så ma nok lage en egen ordning på det få en blikkenslager eller noe til å lage en ring som kan trekkes sammen sånn att den kommer neden for og sa lage tilsvarende topp og klemme teppet i mellomm disse som det er gjort på fabrikk og er ikke demonter bart :( skulle ønske forige eier som forøvrig er bil samler hadde hatt såppas vett att ikke ødla bilen invenig men tak for tips ilikavell da lada2103 resten funka:) men ikke denne "stygge" ringen :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Jeg tenkte meg at du ville få problemer med akkurat det der ja. Synd at noen folk river og sliter når de burde tatt det litt mer med ro og kikket i boka.. Men den skal være mulig å få dit igjen, med tålmodighet. Husk på at den er montert dit en gang, riktignok med teppet løst. Så lett blir det ikke... Har du forresten sett innslaget på TV-Norge med bilen din som gikk for ca 2,5 år siden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ladapower_2107 Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 joa den er montert der en gang men det som er problemet er at denne ringen består av to plater nemlig den øverste og den nederste den nederste er satt i først sa kom den andre oppå og de ble presset sammen der sån at teppet sitter i mellom disse to og der med er motering utrolig trevali antagelig vis umuligt og teppet er dessuten bøyd opp over prøvd og bryte teppe inn i sporet men det går ikke når ringen er ca 2 cm lenger ut en vanlig når teppet er inne i sporet på ene siden :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ladapower_2107 Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 ps nei har ikke sett det inslaget nei :( har du det vet om non som har ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ladapower_2107 Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 har heldig vis fått det til den tilsyne latende ringen var ikke bare to men 3 ringer var hos e blikken slager som så på den momla no greier kom tilbake med ringen i 3 deler :) så nå sitter den som den skall men noen som har tips om tilbake setting av gir spaken den nerderste "foringa" setter seg fast i sporet til den kvite plast tingen hele tiden tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ladapower_2107 Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 har nå fått på plass gir spaken og tetninger hadde problem med å få den til å være i 1 gir men nå går det som smurt :) og ja lirer på om dette er et problem på 2103 din lada2103 ? : du ser att sol skæjermene ikke sitter i sporet sitt de detter ut for du vet ordet av det noen med samm problem men har tengt på å skifte de holderne må bare finne lke først Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Nei det problemet der har ikke jeg. Sikkert utslitt de svarte plast-dingsene. Det skulle vel være greit å få tak i noen som er bedre. Den tak-konsollen sitter i alle fall på de aller fleste av Lada-modellene, bortsett fra gamle 2101 og 2102, tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ladapower_2107 Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 ok da får jeg vel prøve å finne nye da vist ikke jej kliner på litt lim der (en tynn stripe på hver sin side) sånn att det henger på plass både oppe og nede stiling ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ladapower_2107 Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 humm tengte på en ting du har ikke noen crome list til overs du lada2103? skulle hatt ei list på bakre hulbue høyre side vært en kolisjon der så må få tak på ny list Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Jovisst har jeg list. Flere til overs. Men det er verre med klips. Hadde problemer med å få tak i de når jeg skulle restaurere min. Men det kan hende du har selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg