Gå til innhold

Mitt Vectra Prosjekt - gjør klar til db drag 6 oktober

Ranger emnet


infested

Anbefalte innlegg

Tøft prosjekt!

 

Jeg har samme oppsettet som du har i bilen min, bare at jeg bare har 1 stk PRS-D5000SPL på 2 stk 12". Mulig jeg går til handel av en til seinere!

 

Bare å sørge for å få nok strøm, jeg har ikke nok strøm til å dra mine fullt ut! Og stor nok sikring! Jeg dro min istad faktisk (60A sikring), men så trekker jo forsterkeren visst nok 70A når den jobber litt da, så rart var det ikke.

 

Og du skal vel ikke bare ha bass? Hva med lyd i coupen på bilen?!

`87 Manta B GT

Ønsker senke sett eller bare fjører, har du annet stæsj til Mantan, si i fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tips til støping av glassfiber ligger det veldig mye nyttig info om her på forumet! :) Og å se gjennom prosjekt-tråder hjelper veldig mye og man kan lære veldig mye av bare å kikke :)

 

Lakking er tøft! :) Men tipset mitt er å prøve å få til et design hvor du kan ha ting i forskjellige deler! F.eks dele opp i 3 biter: 2xvegg + gulv! Da har du mulighet for å ta det ut uten noe kjempe problem vil jeg tro :)

 

Ps: husk på armene som holder luka oppe! Disse må også ha et spor å gå ned i når du lukker luka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft prosjekt!

 

Jeg har samme oppsettet som du har i bilen min, bare at jeg bare har 1 stk PRS-D5000SPL på 2 stk 12". Mulig jeg går til handel av en til seinere!

 

Bare å sørge for å få nok strøm, jeg har ikke nok strøm til å dra mine fullt ut! Og stor nok sikring! Jeg dro min istad faktisk (60A sikring), men så trekker jo forsterkeren visst nok 70A når den jobber litt da, så rart var det ikke.

 

Og du skal vel ikke bare ha bass? Hva med lyd i coupen på bilen?!

 

dørene og hattehylla blir modda i glassfiber dem også :)

skal ha to stk av disse gm-5300t

og to par av disse ts-e136c

 

har allerde doblet dynamoen... og skal handle inn ett kinetik hc2400 batteri

 

i173563731_25345_7.jpg

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dørene og hattehylla blir modda i glassfiber dem også :)

skal ha to stk av disse gm-5300t

og to par av disse ts-e136c

 

har allerde doblet dynamoen... og skal handle inn ett kinetik hc2400 batteri

 

Ok, høres bra ut! :)

Blir sikkert bra...

Lenge skal du "holde" på med prosjektet.. Noe som skal være ferdig til sommern, eller?

 

Litt OT nå, men nysgjerrig.. Ser at du jobber på Møller. Hvem forhandler jobber du for? Hehe..

 

Jobber i Møller selv! ;)

`87 Manta B GT

Ønsker senke sett eller bare fjører, har du annet stæsj til Mantan, si i fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville personlig ikke satt batteriet der.. Synes ikke et batteri er så pent å se på at det fortjener lissom "senter-posisjon"...!?

Ellers ser det jo veldig bra ut! :D Skjønner ikke heeeelt hvor du har tenkt å dytte inn glassfiberen her, men.. Ser ikke ut som du har veldig god plass :P

 

Til kompressor og skum osv.. Hva med å lage kassa lissom sånn:

|__

** |___

kompressor osv der hvor stjernene er!

Altså da et hulrom under kassa! Bare et forslag :) Tenker på at de er mektig store de elementene dine.. Så de trenger nok ganske mange liter å spille på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et viktig spørsmål!

 

Har du efaring med og ta av dekselet rundt cd speler?

Driver på med et prosjet i vectra sjøl, men får ikkje ut denn moderne kassettspelaren..

 

og korleis få vekk lista for og få lagt kabler bak, samt nye element i døra.

Bagasjerom SOON finished!

Det er ikkje ulovlig å være dum, bare utrolig slitsomt for oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg gjort litt i det siste..

mobil:

har satt mobilen på ladning og festet den bak dashbordet så den alltid blir ladet og har bluetooth forbindelse med spilleren..

 

Demping:

dempet alle dører med asfaltmatter og fett... merket VELDIG stor forskjell ble mye "tettere" lyd og mye bedre bass..

 

Playstation 2:

har montert i hanskeromet..

 

Surion: har desverre ikke noe erfaring med noe av det... skal bytte dørhøytalere snart så da kan jeg legge inn noe..

 

Ruzlebiff: batteriet er jo kinetik hc2400 jo.. med monsteret på... det er jo nydelig :)... men skal sote glaset litt for de fargene på batteriet er litt sterke... blir god nok plass bak for skal gjøre kassen mindre og bruke baksiden som bagasjerom :) likte kompressoerplasseringa di... kanskje det blir noe av..

glassfiberet blir bare 5 cm på alle hjørner og kanter... feks gulvet, batterikassa og veggene... vil liksom ike se skille mellom gulvet og veggen... blir smoooth :P

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår