esbandos Skrevet Februar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2007 Hei. Holder på å sette sammen en 2.2L volvo B20 motor.. Har kommet såpass langt at jeg har montert veiva og det ene stemplet.. Når jeg hadde montert stemplet, så jeg at det var stor sideslark mellom "veggene" der råden er festa på veiva. Ikke slik slark man får om man har rådebank, men slark andre veien. Skal det være såpass mye slark der? Synes det så merkelig ut.. Og så et spm ang innsug til 2 dobble gassere til samme motor: Har 2 innsug som skal være til denne motoren. På innsugene står det MISAB 5883003. Noen som hadde vært så snill å kunne fortalt meg om dette innsuget er til denne motoren? Synes ikke det passet helt 100% Håper på svar... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2007 Delenr for Misab innsug til B18/20 er 5-8830. E-post til Misab: info@misab.se Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2007 Ahh.. Tusen takk Viking.. :D Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 Ingen som vet noe om det med råden/veiva? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 Råden kan vel være styrt (sidveis) enten på veiva eller på stempelet. Så hvis den har bevegelse sidveis nede på veiva skal den være helt tight på stemplet/krysspinnen. Når stempelet er på plass i syl vil ikke råden bevege seg nede på veiva lenger (hvis den er tight i stempelet/krysspinnen). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 Hmm.. Har stemplet i sylinderen.. Og skrudd fast i veiva med rett moment og alt det.. Men enda er det slark sideveis på veiva. Er vel kanskje grovt sagt 3mm slark. (fra ene siden til andre).... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 hei d kan være at du har 6bolts veiv, råder og stempl fra b21 mener at du har litt grøvre (bredere)råder og på b21 så er d litt smalere. men det går helt greit å bruke de omværandre.Har selv 2 b20 med 93mm borr og 1 med 92mm.Har brukt både 6bolts veiv b21 råder og 8bolts veiv 1972-> med b21 råder.Du ikke bruke 6bolts råder mener jeg pga de er for breie på 8 bolt veiv. Det er også forskjel på kryssbolt på 6 bolts veiv råder(22mm) og 8 bolts veiv 24mm. Mvh Ken Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Ahh.. Nå ble jeg litt klokere her.. Så det er ikke farlig å kjøre slik den er nå? Er jo rallycrossmotor dette, så blir jo kjørt hardt.. Hvor får jeg tak i 8bolts veiv forresten? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Nåja d holder vel :) har kjørt bilcross me mine og de har kjørt åpen og dame. så de tåler juling men gi de go olje og kjør de varm før du belaster de så holder de.8 bolts veiv finner du på b20 fra 72 eller 74 og opp over . Det er samma veiva på en b20 og en b21 75-78 Hvilken topp skal du kjøre med ? kam ? gassere? Ken Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Ahh... Har en 240 fra 76 med b20.. er vel 9bolts veiv der..? Fint at det kommer til å holde.. Ble litt skeptisk når jeg så det der.. Kjører med gruppe en eller to toppen, en ganske kvass kam og 2 doble 40mm gassere. Får 48mm gassere om ikke lenge.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 ja den 240 med b20 er med 8 bolts veiv. Den 76 med b20 har ikke den m45 kasse også? Den er også og anbefale,den har det spesiele kløsjhuset som du kan få feks en b23 til å stå "rett" montert kontra skakt(dette huset får du glatt 1500++ for ) Mvh Ken Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.