schpaaa Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 lurer på kva lim en skal bruke på paknina når en skal sette inn ny rute? noken spesielle ting en bør passe på når en skal ha inn nye ruta? og pakning får en vell kjøpe på mekonomen og sånne plasser? Siter Golf g60 "fire and ice" edition. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Nå regner jeg sterkt med at ruta er limt på denne bilen !?! Og jeg regner i samme farta med at du her kjøpt ny rute !?! Når du ser i eska den nye ruta kommer i, ser du hvilke pakninger og klips som er med nye. hvis det ikke er med pakninger, er det nok men ingen at de gamle skal brukes om igjen. når du har skjært ut den gamle ruta, skjærer du ned limet som er igjen på bilen JEVNT til det gjenstår ca. 2mm. den nye ruta skal vaskes med tynner og smøres med primer rundt kanten. hvis det er nødvendig, må du lage støtter sånn at ikke ruta sklir ned før den har tørket. Siste tips er nå egentlig at man overlater ruteskift til et verksted, ihvertfall når det handler om en limt rute... jeg jobber på verksted, og ville ikke gjort det hjemme i garasjen uten det "gode" utstyret vi har på jobben... Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schpaaa Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Nå regner jeg sterkt med at ruta er limt på denne bilen !?!Og jeg regner i samme farta med at du her kjøpt ny rute !?! Når du ser i eska den nye ruta kommer i, ser du hvilke pakninger og klips som er med nye. hvis det ikke er med pakninger, er det nok men ingen at de gamle skal brukes om igjen. når du har skjært ut den gamle ruta, skjærer du ned limet som er igjen på bilen JEVNT til det gjenstår ca. 2mm. den nye ruta skal vaskes med tynner og smøres med primer rundt kanten. hvis det er nødvendig, må du lage støtter sånn at ikke ruta sklir ned før den har tørket. Siste tips er nå egentlig at man overlater ruteskift til et verksted, ihvertfall når det handler om en limt rute... jeg jobber på verksted, og ville ikke gjort det hjemme i garasjen uten det "gode" utstyret vi har på jobben... har ikkje tatt av ruta, var meininga eg skulle kjøpe en kompiss si rute, så derfor lurte eg på om det var enkelt. visste ikkje det var så mye stress. det som er problemet er att det er endel rust rundt ruta mi, så må ha den ut for å ta den, så kan eventuelt verksted skifte ruta, pga blir for dyrt viss verksted skal ta rusta også:( Siter Golf g60 "fire and ice" edition. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 har kompisen fått ut ruta da ? hvis ikke, skal det vites at det skjer 1 av 20 ganger at ruta er hel etter men har skjært den ut... jeg har selv byttet rute på granadan, med en brukt en, og angret STORT på at jeg satte inn en brukt rute. De milliardene steinsprang+slitasje er god nok grunn til å sette i ny... er det så stor nytte i å fjerne rust rundt vinduet da ? vil jo mest sannsynlig holde et par år, for så å være like galt igjen... jeg har ikke noen fasit på hva du burde gjøre eller hvem som børe gjøre hva, men du må tenke deg om før du begynner å skifte den ruta... som, har du primer ? kniv for å skjære den gamle ut ? er ikke sikkert at du får det til med en vanlig beleggkniv...skikkelig rutelim ? ruta er jo en del av et selvbærende karosseri, å den burde jo sitte godt da. Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schpaaa Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 har kompisen fått ut ruta da ? hvis ikke, skal det vites at det skjer 1 av 20 ganger at ruta er hel etter men har skjært den ut... jeg har selv byttet rute på granadan, med en brukt en, og angret STORT på at jeg satte inn en brukt rute. De milliardene steinsprang+slitasje er god nok grunn til å sette i ny... er det så stor nytte i å fjerne rust rundt vinduet da ? vil jo mest sannsynlig holde et par år, for så å være like galt igjen... jeg har ikke noen fasit på hva du burde gjøre eller hvem som børe gjøre hva, men du må tenke deg om før du begynner å skifte den ruta... som, har du primer ? kniv for å skjære den gamle ut ? er ikke sikkert at du får det til med en vanlig beleggkniv...skikkelig rutelim ? ruta er jo en del av et selvbærende karosseri, å den burde jo sitte godt da. okey, takker for svar, du har vert til stor hjelp:) får ta og sende den på verksted heller da, og ta det på forsikringa:) Siter Golf g60 "fire and ice" edition. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.