Gå til innhold

Billige høytalere til film/spill

Ranger emnet

Haga*

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha tv m dvd og etter hvert ps3 i bilen. og trenger litt mer lyd en det som er i tv'n... har sett meg ut en dvd-spiller med 4x20w RMS og trenger nå høytalere og sub til dette... regner med at jeg begynner med 2 høytalere(usikker på strl) og en sub (sansynligvis går jeg for 8".)

dette skal jo ikke bruke så himla mye strøm.. må kunne brukes uten at motor går.

Noen som vet om noen billige høytalere som gir fin lyd (skal jo se på film og spille spill)

det viktigste er at lyden er tydelig og ren, trenger jo ikke tåle alverdens i og med at det bare går 20w rms på hver fra spilleren...

noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det er jo fult mulig å ha to lettdrevne høytalere og en liten sub på 4x20w rms... det er jo noe sånt de fleste cd-spillerne til bil har, er det ikke det? De wattene som vanligvis står (som regel 4x50w eller noe..) pleier jo å være max w.

Jeg kjenner mange som driver anlegget sitt med 4 høytalere og 12" sub fra forsterkern i spiller.

som sagt så skal ikke dette bruke så mye strøm, og trenger ikke spille 100 db heller.. ønsker bare en fin og klar lyd på vanlig høyt volum..ikke noe overdrevet.

noen som har forslag til komponenter? ønsker ikke å gå over 1500 til sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haga, nå er du litt på tur her...jeg kan garnatere at du ikke kommer til å få ren og fin lyd på en spiller! det trenger ikke koste mer enn 2100,- å få bass, 6*9", 4 kanaler og kabelsett...! og da snakker vi om enten 12" eller 10" alt ettersom du hva du ønsker.... mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. hvis du sier det så... men vil ikke dette tappe batteriet fort? skal nok ha et bedre batteri med tiden..

Noen som kan anbefalle en pakke med de komponenter som ble nevnt ovenfor? tenkte å ha 8" sub for å spare strøm.. og må jo ha noen høtalere som spiller hele spekteret da.. (med unntak av den dype bassen til subben seff..)

Jeg er ingen expert i det hele tatt, som folk ser.. derfor jeg ber om råd... er ingen perfeksjonist heller da.. så får se hvor mye cash jeg gidder å bruke..

takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider