Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Fikk melding av en kompiss at Biltilsynet hadde kontroll. Så jeg tenkte, shitt au. Så jeg tok turen for å se om de hadde noe å si. Åja, det var visst for mye lyd med kun den ene demperen. Så da sa han at jeg måtte få en støymåling på bilen og få det inn i vognkortet? Det hørtes da snodig ut... Men jaja, så når jeg først er i gang og må inn til desse gutta så vil jeg ha motoren inn i vognkortet, felgene og senkinga. Da lurer jeg på hva jeg må gjøre for å få dette til?? Teller de ringene og måler lengda på fjærene under godkjenning? Er det noen som har pappir på Super DTM for Volvo? Er det nok med bremsepapirer for å få motoren inn i vognkoret? Håper det er noen som kan svare meg på dette og kanskje dele noen pappir med meg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 de sjekker nummerene på fjærene opp mot TUV papirene dine, og de sjekker også at dem ikke er kappet. Du MÅ også ha papirer på hjulstillingskontroll og lyskontroll som er utført etter senking. ang. motor godkjenning tror jeg det må mer enn bare bremsepapirer til. Sikkert noen av volvo guruene som kan hjelpe deg her. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 du trenger ikke bremsepapirer men papirer fra volvo om hva 240 er godkjent med pluss papirer på hvor mye hk motoren din har!:) de skal ligge på sticky hær på forumet:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clutchen Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 For å få godkjent motor bytte så må man ha: -godkjennings papirer fra volvo -bremse papirer -papirer på motoren, som kjøpekontrakt etc.. hvis motoren er kjøpt i sverige må det også fram legges toll papirer. det var i allefall det jeg måtte vise når jeg godkjente motoren min... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Det med at du må ha lapp på lys og hjulstillingskontroll tror jeg bare er piss. Når svågeren min godkjente 90en med senk så skjekka de kun nr på fjærene. Bilen er godkjent med turbo for flere år siden, men da med en 2.1 forgasserturbo... Så det jeg skal ha inn er at det nå er 2.3 turbo motor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Det med at du må ha lapp på lys og hjulstillingskontroll tror jeg bare er piss. Jeg måtte vise papier på hjulstillingskontroll, men ikke lys I følge papieren til biltilsynet SKAL firehjulskontroll papirer vises og lys være justert Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Eneste papirene jeg måtte vise var papir fra VolvoNorge om at 240n var godkjent opptil 220HK, samt papir på hjulstillingskontroll, lysene dine kan du justere hos bt når du viser bilen(gjorde jeg iallfall). Svenskmotor eller ei er ett fett. Du trenger heller ikke papir på hjulene, de sjekker kun om de er innenfor lovlig innpress og rulleomkrets, utifra bilens orginale innpress kan du gå maks 7,5mm hver vei. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Inpresset bak på felgene blir -7 med 20mm spacere og forran blir de 8 med 5mm spacere. DaButcher har vel godkjent Super DTM på 242en sin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Jepp, min er også stemplet med Super DTM, hiv baki ett hjul når du drar til bt, går sikkert bra.. :) Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Jepp, min er også stemplet med Super DTM, hiv baki ett hjul når du drar til bt,går sikkert bra.. :) Du som kjøpte den oransje 242'n av Maxis? Du skal ikke lage en tråd a? Spent på hva som skjer videre med den jeg :) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Så å få de felgene inn i vognkortet skal ikke bli noe problem? Mine er 8.5x18, vet ikke hva dine er.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Det å kjøre inn i en teknisk kontroll med en sånn var vel ikke så veldig lurt kansje? Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Den bråker faktisk ikke så mye mener jeg da. Er et par 200sx som bråker mer, men de er jo lite lyd av på tomgang. Har selv stått i veikanten å fått demonstrert lyden, både ved vanlig kjørng og rolig kjøring...hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 jeg måtte ha forstillingskontroll og papir på fjørene, i tillegg bør nr være lesbart. bremsepapir på motor, og bilen måtte innom volvo, for gjennomgang at alt er/er tilnærmet orginalt. dette var ingen problem. der skjekker de bare nr åp blokka, at jo det er en FK fra '95. eneste BT karen gjor under panseret var å kikke at det så noenlunde orginalt ut, han hørte faktiskt aldri bilen svive engang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 b.t. i bergen krever nok effektmåling, de krevde både på 780'en (b230ft) og på 242'en. De krever også papirer på hjulstilling etter senk, men de krever ikke lysjusteringspapirer. b.t. i bergen er ganske strenge. Om du har 3" eksos, kan du låne mitt sammenskviste 3" rør, som går til ca. 1.5". DU bare skjøter det inn i enden, så fjerner den veldig mye lyd!! Jeg hadde 96db tomgang og 116db peak, med det røret fikk jeg godkjent. Det er flatklemt simmons db-innsats. Det som er saken, er at på gamle biler er det ikke standstøy som gjelder, men forbikjøringsstøy. Så når de skal kontrollere støyen din, vil han sitte å "leke" med gassen din og sådan provosere frem høyere lyd enn tomgangslyd. Det er jo ikke naturlig å cruise slik på vei, så det er jo en helt teit regel at nyere biler gjelder standstøy og eldre gjelder "forbikjøringsstøy". Jeg hadde ingen papirer med på felger, men ta utskrift av volvo godkjente produktendringer, ta med utregning som viser at dekkdimm er innenfor +- 5% i rulleomkrets. Drit i å nevne sporvidde, de driter i det så lenge du har 10mm klarering til alle stag, m.m. og ikke tar borti hjulbuer. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.