kungen89 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 hei! er det normalt at det skal være olje i intercooleren?? måtte av med slangen fra turbo til intercooler når jeg reset luftfilteret, å da så jeg at det var mye olje i slangen som går til intercooleren. det er en garret turbo jeg har. må jeg ha ny?? evt kansje en større en??:thumb Mvh Per Olav... Siter 1993 Volvo 945 TIC (B230FT) Boller og brus, pupper og mus, men ingenting er som general snus!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Er iallefall ikke unormalt.. Sikkert slitne tetninger i turboen,smat noe kan komme ifra veivhusutluftinga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 ikke glem at oljedampen suges inn på framsiden av turboen, og går gjennom kompressoren før den er høytrykkslada, og beveger seg mot intercooleren... så ikke nødvendig vis turboen som lekker olje, rett og slett bare oljedamp over mange mil :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kungen89 Skrevet Februar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 men sånn ca hvor mye turbo-trykk er det når jeg har justert WG-staget halv-veis inn? altså midt i mellom der staget er orginalt og der gjengene slutter? (orginal garrett turbo) Siter 1993 Volvo 945 TIC (B230FT) Boller og brus, pupper og mus, men ingenting er som general snus!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kungen89 Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 ingen?? Siter 1993 Volvo 945 TIC (B230FT) Boller og brus, pupper og mus, men ingenting er som general snus!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 hei når man har justert slik at den orginale turbotrykk måleren går heilt te max. så er den akkuratt 1bar. husk at om det ligger olje i IC, så kan det hende at turboen spytter Olje. altså att turboen er litt deffekt Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kungen89 Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 ok, men får jeg igjenn noe for å chippe bilen min? den har jo "gull-hjerne"... Siter 1993 Volvo 945 TIC (B230FT) Boller og brus, pupper og mus, men ingenting er som general snus!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 om du chipper den kan du ha høyere trykk, 1 bar på org chip er riimelig på grensa! gullboksen er jo tenningshjernen, så du kan endre tenningskurva om du vil. vikingchip anbefales, men de kjører med orginal tenningskurve. funker helt fint, frem til du får på basseturbo! da må du begynne å fikle med tenninga for å få tidligere ladd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kungen89 Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 hvor selges vikingchip da? evt mere som anbefales med det samme jeg bestiller?? Siter 1993 Volvo 945 TIC (B230FT) Boller og brus, pupper og mus, men ingenting er som general snus!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kungen89 Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 trodde folk chippet "bensin-hjernen" jeg!? (vet ikke hva den heter) Siter 1993 Volvo 945 TIC (B230FT) Boller og brus, pupper og mus, men ingenting er som general snus!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 trodde folk chippet "bensin-hjernen" jeg!? (vet ikke hva den heter) Folk chipper bensinhjernen ja,men gullboksen er tenningshjernen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 hvor selges vikingchip da? evt mere som anbefales med det samme jeg bestiller?? http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havove Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Det samme er det hos meg. Bruker som regel og peile olje ganske ofte, men har ikke gjort det på en stund, kanskje en måne siden. Så når jeg i går peilet olje var det kanskje gått en halv cm ned. Begynte og fikle litt med slanger osv. Og da jeg tok av intercooler slangen var det olje der. Er da turboen sliten? Vil den bruke mye olje viss den er defekt? Bilen er en 940 lt 1996 mod. gått 188000, som er chipa og juster trykk. Det er vel en 13c turbo som står på. Takk på forhånd for svar:jackinbox: Siter Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Det samme er det hos meg. Bruker som regel og peile olje ganske ofte, men har ikke gjort det på en stund, kanskje en måne siden. Så når jeg i går peilet olje var det kanskje gått en halv cm ned. Begynte og fikle litt med slanger osv. Og da jeg tok av intercooler slangen var det olje der. Er da turboen sliten? Vil den bruke mye olje viss den er defekt? Bilen er en 940 lt 1996 mod. gått 188000, som er chipa og juster trykk. Det er vel en 13c turbo som står på. Takk på forhånd for svar:jackinbox: det trenger ikke være turboen som er defekt. Stort oljeforbruk kan være vesentlig mer enn bare turboen. Det SKAL være olje i trykkrøra etter turboen, dette fordi veivhus-ventilasjonen (oljedamp) suges inn rett før turboen, slynges ut i sidene så det dannes oljedråper når det treffer kompressorhjulet i turboen, og da begynner selvsagt olja å "følge" lufta i trykkrøra etterpå, og olje i røra er et faktum. Dog, litt oljeforbruk er ikkeno farlig, sålenge det ikke er utvendige lekkasjer. Turbo-biler skal gjerne bruke litt olje, men ikke store mengder. Feks 1 liter olje på 1 mnd, det er litt mye. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havove Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Vil tippe at bilen har brukt rundt 0,4 l olje på ca 1 og en halv måne. Syns du det er mye? Nei det er ikke noe lekasje som synes. Parkerer i garasje så jeg vil vel ha sett det. Ny turbo er bestilt og skal monteres i påska. Skal jo uansett ha større turbo på bilen. Siter Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.