Gå til innhold

Regler angående soting av ruter på min bil?

Ranger emnet


c20let2k

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Stemmer det at reglene for soting av ruter tilsier at den fremste side ruta ikke har lovt og være sota?

 

I såfall så må jeg da ha lov til og sote side ruta mi fremme ( ikke den helt fremste ) i og med at jeg har en rute vedsiden av speilet og.

Noen som har noen lover og regler og legge på bordet her for meg?

 

Se bildet så skjønner dere bedre :)

 

DSC00363.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Stemmer det at reglene for soting av ruter tilsier at den fremste side ruta ikke har lovt og være sota?

 

I såfall så må jeg da ha lov til og sote side ruta mi fremme ( ikke den helt fremste ) i og med at jeg har en rute vedsiden av speilet og.

Noen som har noen lover og regler og legge på bordet her for meg?

 

Se bildet så skjønner dere bedre :)

 

Du har ikke lov til å sote foran B-stolpen. Ergo - verken den lille eller den store ruta i dørene kan sotes.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, men tenk så stygt det blir å ha hele sida sota, bortsett fra den lille ruta da!

 

Og ikke minst, hvor praktisk er det å måtte rulle ned vinduet for å rygge i mørket?

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan tydeligvis ikke nekte meg og sote side ruta mi, altså ikke den fremste lille med speilet fordi generelt heter det 'den fremste ruta skal ikke sotes' :)
Beklager å måtte skuffe deg, men du har enten misforstått eller fått feil info.

 

For å punktere diskusjonen;

 

Sitat Kjøretøyforskriftens paragraf 31-1 punkt 3, andre ledd andre punktum;

Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran)

 

På din bil skal du ha sikt gjennom det store vinduet, ikke bare det lille helt fremst.

I praksis betyr denne lovsetningen at alt foran B-stolpen er hellig, slik espsko og mange andre allerede har påpekt. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår