DaButcher Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 hahahahah, 1.6 bar på b230a :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Den jikk bra da:-) jeg ble lei av å få justert gasseren rett med 0,6 bar(druknet bare), så tengte jeg å bare dra av slangen på wg'n det var først da den jikk reint:-) så lenge d varte:-P 3 stempel tok kveld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PsychoSigV Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 B230AT ligger på 160hk med intercooler. Forgasserkitet på en B21A uten kjøler ligger på 143hk. Ikke anbefalt å lade mere enn 1bar, da forgasseren tåler 1bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symphony Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 oeb: eg e forsåvidt me på ka du sie... den er en indirekte faktor, men det er jo det at intercooleren står der som gjør at motoren klarer å yte mer, så en kan vel si at intercooleren "gir" mer hester..... slik som BUS 164 sier. Siter 88-mod 240 PROSJEKT http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159 86-mod 245 Tic SOLGT 99-mod V70 TDI BRUKSBIL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 jeg fikk 142 på hjula med IC 0.45 bar ca.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Litt avklaring her til trådstartes info: B230ET er innsprutsmotoren som stod i 740 fra 1985-1987. Denne har 182hk med IC B19AT, B21AT ,B23AT og B230AT er en forgasserturbomotor. Dette er enkelt og greit en turbokonvertert A-motor som man bruker dobbel toppakning på. B19AT har : ca 135 hk v\5500 rpm og 202 Nm ved 3500 rpm. B21AT har : ca 145 hk v\5500 rpm og 220 Nm ved 3500 rpm. B23AT har : ca 155 hk v\5500 rpm og 240 Nm ved 3500 rpm. Disse tallene er uten intercooler da satsen var uten intercooler. Den mulige effekten på disse motorene ved bruk av IC er ca + 10 hk/5-10Nm dette ved ca 0,6 bars ladetrykk... God Kveld Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 et lite "triks" på AT motorane er når du monterer intercooler, så blir lufta kjølt ned i intercoleren, så kommer den til forgasseren/innsugsmanifolden og der er en kjølevannsløyfe som går gjennom manifolden fra toppen(forvarminga), slik at innsugsmanifolden holder ca.70-80grader og varmer oppigjen lufta.. og det ej gjor då på min siste AT var å blende av inn/ut på kjøleslyffa til manifolden og tempen gjekk ned til ca.28grader..merket stor forsjell på dette.. Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Hei, alle synsere.. Ta med volvo'n din med AT i, til http://www.autoconsult.as , Eller Per Gulbrandsen hvis dere vil. Der får dere svara. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVOLVE_88 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 et lite "triks" på AT motorane er når du monterer intercooler, så blir lufta kjølt ned i intercoleren, så kommer den til forgasseren/innsugsmanifolden og der er en kjølevannsløyfe som går gjennom manifolden fra toppen(forvarminga), slik at innsugsmanifolden holder ca.70-80grader og varmer oppigjen lufta.. og det ej gjor då på min siste AT var å blende av inn/ut på kjøleslyffa til manifolden og tempen gjekk ned til ca.28grader..merket stor forsjell på dette.. åssen bli det på vinteren når det er 10-15spek a??. tok og tetta de tappene på en sugemotor. den blir bare dau på lave turtall på vintern. fiksa så det ble forvarming igjen.. nå er den fiks å fin.. men som sagt var det en suge motor. B23A for og vær nøyaktig.. hehe Siter -volvo 240 88mod 240GLE -Turbo prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 åssen bli det på vinteren når det er 10-15spek a??. tok og tetta de tappene på en sugemotor. den blir bare dau på lave turtall på vintern. fiksa så det ble forvarming igjen.. nå er den fiks å fin.. men som sagt var det en suge motor. B23A for og vær nøyaktig.. hehe ja du he trulig rett i det, ej prøvde dette kun på sommeren..men vist en lagde en propp som en slo et stykke inn i kjølevannskanalen på manifolden, slik at en kunne bore et hol før og etter "blendinga", så kunne en gjenge å sette inn nipla, slange fra eine til hinn nippelen med ei krane imellom..då kunne en opna den på vinteren for å få forvarming og stenge den om sommeren:) Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.