sjusj Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Kan politiet klippe skilta på en stilleståande bil på privat eigendom pga. soting på vindu framme?? Bilen er godkjent og avgifter betalt. Bilen er ikkje blitt observert på offentlig vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Det skal du jaggu ikke se bort ifra.. Med tanke på at bilen har skilter skal den også være i henhold til lover og regler. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Det kan de. Slik som jeg har skjønt det, så skal alle biler som har skilt være helt 100% lovlige. Om den bare står på gårdsplassen og har gjort det i 1 år, betyr det ingenting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Bilen skal være i forsvarlig stand UNDER KJØRING?? Eller bare jeg som er idiot nå? Hvordan biler ser ut når den står PARKERT har absolutt ingenting å si så her ville jeg hatt gått og forlangt skilta tilbake på flekken. I mellomtiden ville jeg tatt taxi og levert kvitteringen inn og krevd å fått tilbakebetalt alle regningene grunnet feil fra politiet sin side. Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thema Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Hmm... kan ikke purken bare gi mangel-lapp på soting? For å avskilte så må vel bilen ha grove tekniske feil, eller manglende EU/forsikring/årsavgift? Ikke at jeg er noen ekspert, men purken har ingen råderett på privat eiendom. For eksempel, det er ulovlig å kjøre uten fangere på bilen, for da er det skarpe kanter som kan skade fotgjengere. Skal purken komme å ta skiltene mens du monterer stylinga, siden bilen ble stående på gårdsplassen uten fangere i et par dager? Nei, her er noe muffens.. problemet er at det er et helvete å få purken til å innrømme feil. Og du får neppe skiltene tilbake med å fyre deg opp på politistasjonen. OT: Dama ble stoppa pga soting for et års tid siden. Ene purken åpna passasjerdøra å begynte å rive av sotinga mens andre purken skrev ut mangel-lappen. Det er TOTALT ulovlig, og innvadering av privatlivet. Purken må ha ransakelsesordre for å kunne ta seg inn i bilen din, hvis de da ikke gjøre det for å redde liv, eller for å stoppe en forbrytelse i det den er i ferd med å skje. Siter John '00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil) '90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta) + en mengde Opel på samvittigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2wd sedan Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Hadde sjekka med en naf advokat eller noe sånt før jeg hadde gått videre . Tror ikke de har lov til å ta skiltene men bare gi deg en mangel lapp.Men som vanlig så gjør de som de vil! Siter X: ca 50 motoriserte kjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 De kan kun gi mangel lapp for det. Så må man vise bilen. Jeg har blitt stoppa flere ganger med soting foran, men siden bilen kunne komme sånn i fra fabrikken så fikk jeg kjøre vidre. :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjusj Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Hmm... kan ikke purken bare gi mangel-lapp på soting?For å avskilte så må vel bilen ha grove tekniske feil, eller manglende EU/forsikring/årsavgift? Ikke at jeg er noen ekspert, men purken har ingen råderett på privat eiendom. For eksempel, det er ulovlig å kjøre uten fangere på bilen, for da er det skarpe kanter som kan skade fotgjengere. Skal purken komme å ta skiltene mens du monterer stylinga, siden bilen ble stående på gårdsplassen uten fangere i et par dager? Nei, her er noe muffens.. problemet er at det er et helvete å få purken til å innrømme feil. Og du får neppe skiltene tilbake med å fyre deg opp på politistasjonen. Ja jeg tenkte at jeg kansje hadde fått kjøreforbud inntil jeg hadde utbedra feilen og vist bilen på ett godkjent verksted. Litt drastisk å klippe skilta på en bil med litt ulovlig soting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Hvis politiet stopper deg på grunn av soting så skal de ikke kunne ta skiltene. Men du må vise bilen, men da må du vel vise den for politiet.. Akkurat dette er en rar ting, det med soting. En kamerat hadde for kort tid tilbake bilen sin inne til EU-kontroll. Og den gikk igjennom med sota ruter som var MØRKE. Noen uker etterpå blir han stoppa av UP for å ha kjørt for fort. Da la de også merke til at rutene var sota og ga han en mangellapp og beskjed om at han måtte vise bilen for politiet innen en gitt dato. Kontakt en naf advokat som tidligere nevnt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg