goLd^- Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 har akkurat hatt bilen inne til eu kontroll, og fikk ett par morsomme anmerkninger: 1) lasteavhenig ventil / reduksjons ventil (bremseanlegg) - sitter fast, aldri hørt om den før en gang, hvor sitter dette og er det mye pes å bytte/fikse? 2) så er det det morsomme spylervæska mi som aldri har fungert, var litt nøyere der jeg var nå en sist, så nå må jeg få fiksa den og. motoren til spylervæska starter ikke når jeg drar i spaken, forslag til feil? 3) feil farge på blinlys venstre side foran. er blinklysa farga innvendig i glassa, eller er det bare pærene? har ikke rekki å sjekka det enda.. 4) for høy CO, ( 1,5 ), spurte hva som måtte til for å få fiksa dette, da sa de bytte luftfilter, men det ble gjort i romjula, og jeg nekter å tro at det må byttes igjen allerede. et annet tips var å slenge på ei flaske kondensfjerner, men vil det alene være nok til å få den ned på lovlig mengde? lurer på om CO utslippet kan ha en sammenheng med dette : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160035 :helpme: på forhånd takk for alle tips og all hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 1. Står montert mellom bakakselen og chassiet, kan hende du klare og løsne den, uansett relativt grei å bytte. 2. Prøv å mål om du har spenning til pumpen når du betjener hendelen, kan være sikring, ledningsbrudd etc, evt deffekt pumpe. 3. Er kun pærene som er farget, bytt pære;) 4. Sjekk luftfilter, bytt plugger og bytt eventuelt G62 (temperaturføler) som er en standard feil på de fleste VAG. Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 nå har jeg fiksa alt, bortesett fra dette med CO. tror noe av problemet med CO kan ligge i at bilen ikke blir varm. ( http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=160035 ) for å gjøre en lang historie kort: Etter ca en mils kjøring så begynner varmeapparatet inni bilen å bli varmt. ikke mega varmt, men litt over lunka. men temperaturen på vannet blir aldri mer enn ca 65 hvis jeg lar bilen stå stille, så blir vanntemperaturen varm som normalt etter ei stund. ved 90 grader starter vifta og alt fungerer som det skal. men hvorfor blir ikke bilen ordentlig varm? tror dette er det som forårsaker det høye CO utslippet :S (1,15) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Skift termostat Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 det er ikke termostaten. bilen blir jo varm når den står stille. og nåla går opp og ned som den skal da. vifta starter og stopper som den skal... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Jo det ER termostaten din, 200n min oppførte seg likedan som din før jeg skiftet termostat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pascuelo Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Last avhengige ventilen står bak på høyre side, skrudd fast i chassiset over bakakselen. Siter '93 Opel Astra F 2,0i '85 Ascona C 1,6S '99 Volvo S80 2,0 20V T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Garantert termostaten;) låst seg litt åpen antakelig. Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plimp Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Har samme problemet med termostaten.. Har byttet denne 3! ganger uten å få motortemperaturen opp under kjøring.. Kun når bilen står å bakker blir den varm (ca90 grader) og vifta slår inn.. Siter Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod *Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt* *Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( ) *Audi 80 1,8S 88mod (spiker) *Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Lastventilen har til hensikt å sørge for at bremsene tar bedre når bilen er fullastet..Ny koster omtrent alt for mye, og den gamle kan nesten helt sikkert fikses med en hammer og litt WD-40.. :) (Snakker av erfaring ;)) Står på bakakslingen ved bakbremsen. Ser ut som ei klamme med fjær på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 som sagt så er alt fiksa bortsett fra dette med CO... får se hvordan det går imorra med kondensfjerner :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 da var bilen godkjent. etter ei god flaske med kondensfjerner på altfor få liter bensin og ei god runde med grisekjøring slik at bilen blei god og varm ordna det seg. 0,02 CO nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg