Brenda Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Har problem med ventiltikking i 1 - 2 ventiler når motoren er kald, tikkingen stopper når motoren blir varm. Er det noen som kan hjelpe meg med å løse dette problemet? Bilen er en volvo 850, 1994mod, 190 000km, B5252S motor, 2,5L 10V 144HK. Bruker for tiden Shell Helix ultra 5-40 olje, har også prøvd Pennzoil 5-40, men tikkingen er helt lik på begge oljene. På forhånd takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 ville nokk bare dratt inn på et verksted og få justert ventil løfterne.... ellers risikerer du bare å knekke en løfter... da sliter du Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 er det ikke hydrauliske løftere på den da....litt vanskelig å justere da Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Er det ikke hydrauliske løftere på den motoren? Isåfall må de byttes. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brenda Skrevet September 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Det er hydrauliske løftere på denne motoren, men jeg er litt usikker på om jeg kan justere dem med skims eller ikke, er det noen som vet? Er kamakslene lagret i toppdekselt, eller er det lagerbukker slik at du kan skru av toppdekselet uten at kammakslingene løsner? Vil jeg løse problemet med ventiltikkingen med en motorrens? Eller er det ikke og anbefale? Evt. hvilken type motorrens bør brukes? På forhånd takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Det er hydrauliske løftere på den, så de må byttes. Du kan prøve med en eller annen form for motorrens først, men det er sjelden det hjelper... Kammene sitter ikke med løse brygger, men løsner når du tar av øvre del av toppen.:) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg