ZombiE Skrevet September 20, 2003 Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 I går kom dagen da girkassa i Asconan gikk til helv****... Da var det å få i 2,2'n som jeg har hatt stående... Det skulle jo være en smal sak men... Girkassa (fra 2,2'n) kommer for langt bak, så den fremste delen av bunnpanna blir liggende oppå forstillinga... Jaha, da er det jo bare og konstruere noen nye fester på girkassa, men er dette vanlig? Mellomakslingen passer jo heller ikke, den er ikke leddet på rekorden som på asconan, og er festa med 3 muttre... Kan jeg bruke mellomakslingen og klokka, evt. bakakslingen fra rekorden? En siste ting er motorfestene, skal jeg bytte de? De som er i rekorden er virker alt for høye, at motoren vil komme for høyt liksom... Så jeg har de orginale til asconan i nå, er det riktig? 2,2'n har sitti i en -86 Rekord... Den er det 4-trinns kasse på, jeg syntes det var litt rart og jeg da... Men det skal jo ikke ha noe å si det skulle man tro... Håper noen kan hjelpe meg litt, hvis det er noe jeg har oversett... Kim Ståle Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet September 20, 2003 Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 må bruke motorfester og bunnoanne i fra motorn som satt i asconan da. er jo ganske åpenlyst at rekordpanna ikke får plass :D virker som om du har en av de siste 4-trinns kassene som kom og da skal en vistnok bruke mellomakel i fra manta med 5-trinns får å få det til å passe. nei, du kan ikke bruke mellomaksel eller bakaksel i fra rekorden. ikke noe av dette vil passe uten kraftig ombygging. 2.2i kom både med 4/5-trinnskasse og automat. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet September 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 Ok, hehe, takk... Virka som bunnpanna var litt stor ja :rolleyes: Vet ikke tilfeldigvis om en slik mellomaksling? Vet ikke tilfeldigvis hvem Geir Karlsen er? Han har/hadde ei girkasse med mellomaksling som jeg vil ha, men han er jo umulig og få kontakt med.. Argh, vi som fikk den 2literen til å passe så fint baki rekorden å... *fram med vinkelsliperen* Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 veit hvem Geir Karlsen er tror jeg ja. Er ikke det han som kaller seg Fyrsten her på forumet? har e-mail adressen hans. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet September 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Det vet jeg ikke... Jeg har hans telefon nummer, så jeg får vel bare prøve litt mer, hvis jeg ikke får løst det på en annen måte... Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 27, 2003 Rapporter Share Skrevet September 27, 2003 Originally posted by ZombiE I går kom dagen da girkassa i Asconan gikk til helv****... Da var det å få i 2,2'n som jeg har hatt stående... Det skulle jo være en smal sak men... Girkassa (fra 2,2'n) kommer for langt bak, så den fremste delen av bunnpanna blir liggende oppå forstillinga... Jaha, da er det jo bare og konstruere noen nye fester på girkassa, men er dette vanlig? Mellomakslingen passer jo heller ikke, den er ikke leddet på rekorden som på asconan, og er festa med 3 muttre... Kan jeg bruke mellomakslingen og klokka, evt. bakakslingen fra rekorden? En siste ting er motorfestene, skal jeg bytte de? De som er i rekorden er virker alt for høye, at motoren vil komme for høyt liksom... Så jeg har de orginale til asconan i nå, er det riktig? 2,2'n har sitti i en -86 Rekord... Den er det 4-trinns kasse på, jeg syntes det var litt rart og jeg da... Men det skal jo ikke ha noe å si det skulle man tro... Håper noen kan hjelpe meg litt, hvis det er noe jeg har oversett... Kim Ståle Hvis det skal være ledda mellomaksel må du ha det iallefall, det betyr at bakaksel å kase ikke ligger på same nivå. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.