Gå til innhold

Instrumentpanelet tar helt av!

Ranger emnet

AR_A3

Anbefalte innlegg

Hei igjen folkens :)

Har endelig kommet meg hjem fra sjøen og har brukt de siste dagene til å cruise rundt i A3'en. Er nesten som å være ny-forelsket igjen :pray hehe

Men... jeg har oppdaget noe besynderlig..... når jeg kommer ut om morningen og skal starte opp tar instrumentpanelet helt av. Idag når jeg startet opp så virket ikke instrumentpanelet i det hele tatt. Det var helt svart. Ingen av viserene fungerte. Så plutselig etter noen sekunder så begynner bensinmåleren å bevege seg for så i rasende fart veksle mellom full og tom tank. Så etter en stund til.. begynner de digitale displayene å blinke... av og på.. av og på.. i rasende fart.. og så til slutt begynte turtelleren og speedometerviserne å bevege på seg. Alt i alt tok det ca 4-5 minutter før alt viste som det skulle.

Noen som har greie på hva dette kan være? Regner med at det har en sammenheng med at det er kaldt ute. Men har jo ikke vært mer enn en en minus 10 grader ute i løpet av nattet og det bør jo en audi tåle. Når jeg startet opp idag tidlig så var det max 5 minusgrader.

-Audi A4 1,9 TDI AVANT -08 (om 10 uker)

-Audi A3 1,6 (straks solgt)

-(Skr)Opel Omega 16v 2.0l stv. -99 (solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens :)

Hei, hei!!

Alt i alt tok det ca 4-5 minutter før alt viste som det skulle.

Er du helt sikker på at det viste alt slik som det skulle? :P

Men fra spøk til revolver, jeg vet egentlig ikke.

Det eneste jeg kan tenke meg er at det rett og slett er defekt.

Eventuelt at noen koblinger, ledninger eller plugger er løse bak der.

Du kunne jo prøvd og skru det ut og sjekke kablene.

Hadde du ikke bodd så langt unna skulle jeg kjørt en diagnosetest på det for deg, men de sjekke det nok ut på Audi for deg mot et lite gebyr.

Uansett, skal se hva jeg kommer over når jeg er innom min nattlige dose med diverse Audi-sider.

Kommer jeg over noe skal jeg poste tilbake til deg noen kule svar... =)

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men rart at det skal være defekt. Det fungerer jo utmerket ellers. Er kun når bilen er kald og har stått still i noen timer. Dette begynte ikke å skje før etter at det blei minusgrader i luften. Så lenge det var pluss-grader fungerte alt som det skulle.

Men takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt samme problemet...men dette skjer bare når det er kaldt ute...ellers fungerer alt som det skal...Så jeg tror det må være noe med at det er kaldt ute!

:pray hehehe.. ja du skal ikke se bort ifra det du ;) men jeg mener nå fremdeles at instrumentpanelet ikke bør gå bananas fordi det kommer under 0 grader celcius :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider