VR6power Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Hei, har hatt et problem no siste tida når det har vert så inni HHHHH kaldt..så har bilen ikke villa starta, heilt nytt batteri og heilt fulladda, men har vert treig å "chinne" og så bare dør den før den tenner.. mitt lille hode tenkte fort på dynamoen da , og no har det vist seg at det sikkert er den. fikk starta bilen med startkabler og da starta den som ei kule, men voltmeteret viser at batteriet ligg på 9 volt på tomgang( dette betyr vel ikke ladding fra dynamo) MEN dette varierer litt da , plutselig hopper den litt opp åsså nedigjen, tyder vel kanskje på slitte dynamo børster dette?!?! noen som vet ca pris på evt heeelt ny dynamo , eller prisen på nye børster?!! bilen er en 92 modell golf vr6 Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 iflg. mekonomen koster 90A dynamoen ca 4200, og 120A ca 4900 Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Hei, har hatt et problem no siste tida når det har vert så inni HHHHH kaldt..så har bilen ikke villa starta, heilt nytt batteri og heilt fulladda, men har vert treig å "chinne" og så bare dør den før den tenner.. mitt lille hode tenkte fort på dynamoen da , og no har det vist seg at det sikkert er den. fikk starta bilen med startkabler og da starta den som ei kule, men voltmeteret viser at batteriet ligg på 9 volt på tomgang( dette betyr vel ikke ladding fra dynamo) MEN dette varierer litt da , plutselig hopper den litt opp åsså nedigjen, tyder vel kanskje på slitte dynamo børster dette?!?! noen som vet ca pris på evt heeelt ny dynamo , eller prisen på nye børster?!! bilen er en 92 modell golf vr6 hei legg til han her til msn: hjulspinn@msn.com han har solgt meg og andre her billige deler. Betalte 1500kr+ frakt for en helt ny overhalt dynamo til golf3. Denne var på 70amp, han skulle ha 1800kr for 90amp vis jeg ikke husker feil. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teiol88 Skrevet Februar 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2013 Har ubrukt børste som eg meiner passer din dynamo. ser slik: ut http://www.superformance.co.uk/parts/1675f_308_alternator_regulator.jpg Men om du er usikker så kan du ta av dekselet å se om den er lik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Februar 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2013 Har ubrukt børste som eg meiner passer din dynamo. ser slik: ut http://www.superformance.co.uk/parts/1675f_308_alternator_regulator.jpg Men om du er usikker så kan du ta av dekselet å se om den er lik. Sånn ca 6år etter siste innlegg :pray Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg