Gå til innhold

klanking fra understell fremme

Ranger emnet


andeey

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja.

Da prøvde jeg å stramme til, og det virket egentlig litt løst.

Og da jeg var ute å kjørte synes jeg ikke lyden var så kraftig lenger, men den var der fortsatt.

 

Når sant skal sies, har jeg ikke fått testet det så mye, heller ikke i de forholdene hvor man hører lyden best. Skal få testet litt mer utover dagen, også kommer jeg tilbake:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

Det hjalp ikke stort og stramme til ved fjeringene heller gitt..

Fikk testet litt mer og det klanker like mye....

Skikkelig irriterendes er det..

 

Har noen testet å ha venstre benet på den vile greia på venstre side? Hvis du har benet det mens du får den klankelyden, kjennes det etter min mening ut som om noe slår oppatt like i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nye deler bestillt. Indre Stabstagsforingene forårsaker problemet. Disse skal være ett generelt problem på A3. Koster rett over 300 på Audi senteret, da følger 2 foringer med og klemmer.

 

den skal ikke være så verst å få tak i, eller å skifte.

 

Hvis noen har gjort dette før, hadde det vært fint med en oppskrift:-)

:thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde slike lyder jeg også, mest under giren, en dunke lyd hver gang jeg skulle over en hump..

 

Trodde det var noe med eksosen, sjekka alt under bilen, fant ingenting, mn plutselig nå etter 1 mnd, røk ett motorfeste, var dette som var feilen. Nå er lyden * 10 verre, nå som festet er helt ødelagt. Er ikke mekaniker jeg, men nå skal bilen inn til audi for reperasjon. Koster vell en go del..

 

Den lyden du beskriver trenger selvfølgelig ikke ha noe med dette å gjøre, kan jo være mye forskjellig :/

 

Om du leverer bilen inn til audi f.eks, å dem får i oppdrag om å fikse det, så skal du jo ikke betale for deler dem skifter som ikke hjelper mot problemet trodde nå jeg..

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå skiftet jeg foringene innerst på stabstaget. Disse forårsaket hele dunkingen. Det er ett generellt problem på A3. Problemet er fikset på de nye foringene siden disse er produsert på en annen måte (har en kant som gjør at de ikke sklir, du må skifte klemmer og foring i ett).

 

Foringene ligger på stabilisatorstaget som går mellom "flyndra" på hver side, ser ut som en jernstang. Denne stangen er festet med en klemme på hver side på understellet, og skal fungere som et anti-krenge stag.

 

Jeg skiftet først linken ytterst på stab-staget, uten at det hjalp nevneverdig, etterpå startet jeg på de indre foringene.

 

Pass på -> de er stein-lette å ta av, men ett helvette å montere igjen uten press-verktøy. Jeg brukte 4 timer på å presse det sammen igjen, men det var verdt jobben, ikke en ulyd etterpå.

 

Som sagt er dette dårlig på alle A3'er, så ikke skift masse foringer før disse e tatt, de kan lage mye mer ulyder enn du skulle tro!!

 

Takk for meg, og takk for gode tips, herlig å lufte frustrasjonen med andre:-)

 

'Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå skiftet jeg foringene innerst på stabstaget. Disse forårsaket hele dunkingen. Det er ett generellt problem på A3. Problemet er fikset på de nye foringene siden disse er produsert på en annen måte (har en kant som gjør at de ikke sklir, du må skifte klemmer og foring i ett).

 

Foringene ligger på stabilisatorstaget som går mellom "flyndra" på hver side, ser ut som en jernstang. Denne stangen er festet med en klemme på hver side på understellet, og skal fungere som et anti-krenge stag.

 

Jeg skiftet først linken ytterst på stab-staget, uten at det hjalp nevneverdig, etterpå startet jeg på de indre foringene.

 

Pass på -> de er stein-lette å ta av, men ett helvette å montere igjen uten press-verktøy. Jeg brukte 4 timer på å presse det sammen igjen, men det var verdt jobben, ikke en ulyd etterpå.

 

Som sagt er dette dårlig på alle A3'er, så ikke skift masse foringer før disse e tatt, de kan lage mye mer ulyder enn du skulle tro!!

 

Takk for meg, og takk for gode tips, herlig å lufte frustrasjonen med andre:-)

 

'Anders

 

 

har du noen bilder, eller kan du ta noen for og illustrere?

ser ikke helt dette for meg, og skulle nok ha skifta på min også..

 

hva kostet disse foringene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår