xanakor Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 hei. skal ha meg billig bil etter militæret nå, å kjenner jeg meg selv kommer det garantert til å bli påkostet en del etterhvert :P tenker da i stereo og diskre styling, driver med min stefar å bygger om amerikanske biler så kompetansen er der;) hvilke 2'er golfer har innsprøytning? skal ikke ha gti ettersom forsikringen skal stå meg selv. så hvilke modeller har innsprøytningsmotor? ten ekr da på modellbetegnelser som gl, gli o.l. satt i dag med den innstilingen at jeg skulle finne ut hvilken bil jeg skulle ha, satt med kalkulator og sunn fornuft. etter det jeg fant ut er deler billige til golf 2, forsikring skal være grei, ikke perfekt men grei;) meget godt utvalg av "option" deler til golf 2. så i forhold til mye annet jeg tenkte over så var golf 2 det jeg kom til å satse på:) budsjettet på innkjøpspris er forresten 10-15000 :) mvh stian Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 forsikringa hos gjensidige er jo ikke så gærn da! har delkasko, er 18 år med 20% og jeg betaler 1100 i måneden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xanakor Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 13000 i året? d blir nok for mye ja:P hadde en volvo 244 dl, den kostet meg 7800 i året i terra, skal å høre med de i neste uke. men må få betegnelser på motorer først:/ Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 okey :) du får da GL med 1.8i værtfall..er en del høggere som har disse inne faktisk ;) 2500 for en komplett motor tror jeg det koster :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Det er bare GTI som har ordentlig innsprøytning.. vanlig 1,8i har bare en form for elektrisk forgasser på en måte.. Det kalles monopoint.. Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xanakor Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 jeg kjørte en 1989 modell (tror det var det?) golf gt, denne hadde hvistnok innsprøyting, men det er ikke gti motor i disse? Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 GT har vel samma system som en 1.8i vil jeg tro.. GT er bare intrør messig vil jeg tro..hadde en GT 94'..90 hester men med GTI intiør ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xanakor Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 gt har samme understell som gti også? eller er det bare noe jeg innbiller meg nå:P ? uansett blir det jo justerbart med tiden, skjønner allerede nå at dette kommer til å koste! mvh stian Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 tror bremser, clutch osv er likt..understellet er jeg litt usikker på! men tror det stemmer ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xanakor Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 jaja, da blir vell jeg forhåpentligvis lykkelig golf eier om ca et halvt år da:) hvilke modeller er å anbefale da? skal ikke ha med forgasser:) å kjøpe vw er nytt for både meg å min familie så :wonder: mvh stian Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Du finner flere motorer med innsprøytning, du får f,eks 1,8 med vanlig innsprut på 98hk elns, denne kom bl.a. i GT Syncro.. For den summen ville jeg kjøpt en GTI 8v eller en Syncro, selv om forsikringen blir litt dyrere. Ellers er det Monojet innsprut ifra 88/89, disse fungerer helt greit dem, samme prinsippet som Golf3 1,8.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xanakor Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Du finner flere motorer med innsprøytning, du får f,eks 1,8 med vanlig innsprut på 98hk elns, denne kom bl.a. i GT Syncro.. For den summen ville jeg kjøpt en GTI 8v eller en Syncro, selv om forsikringen blir litt dyrere. Ellers er det Monojet innsprut ifra 88/89, disse fungerer helt greit dem, samme prinsippet som Golf3 1,8.. takk for tipset:) takker alle som er så behjelpelige:) håper på å treffe et behjelpelig vw/audi miljø i trondheims området når den tid kommer! mvh stian Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
froyna Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 jeg betaler 8100 i året på min gti. gjensidige. så får man igjen hvert skadefie år. nå har jeg ikke hatt min golf så lenge men virker som noen solide gode biler som er greie å skru på og enkle å få tak i deler til. 14000 så hadde jeg betalt bilen forsikringa årsavgiften og omreg. da er det kunn deler det neste året igjen:P Siter Kristian Frøyna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 forsikringa hos gjensidige er jo ikke så gærn da!har delkasko, er 18 år med 20% og jeg betaler 1100 i måneden :) Det er sykt dyrt. Verdt nesten like mye som biln det. Har ikke forsikringa på meg selv. Den står på brodern som er 27år og han betaler 3200kr i året for delkasko. Forskikringa skal jeg heller sette på en annen bil. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg