Falken` Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Slangene til vannavkjølinga på turboen på min 740 tic, er ikke tette. Etter hver gang jeg har kjørt kan jeg se vann ligge på røret inn til turboen. Slangene tåler ikke varmen og blir morkne. Noen som vet hvordan slanger jeg burde bruke som tåler varmen fra turboen? Er lei av å måtte bytte frostveske, hver gang jeg tar av slangene for å kutte vekk det dårlige partiet på slangen.:puke: Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Prøv en skikkelig oljeslange, tåler mye den :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Februar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 lurte på silikon slonge (smaco) men er kanskje ikke vist. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 Ville prøvd en oljeslange jeg, enkelt å skaffe er dem også. men skjønner ikke hvorfor slangene dine blir ødelagte så fort, jeg har vanlige originale gummislanger.. og dem holder som faen. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Stikk på eit bilverksted og få deg oljeslange:) Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Hva er en ordentlig olje slange da he he;) Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Bare du har ein slange som passer og tåler tempraturen skulle det meste fungere!:) Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 merkelig feil du har, for da monterer du slangene for nærme turboen. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 merkelig feil du har, for da monterer du slangene for nærme turboen. Nei det er ikke noen annen måte å montere de skal jeg si deg. Det går to små rør ut av turboen, det ene er vann inn og det andre er vann ut. Problemet sånn jeg kan se det og har merka på slangene, så blir røret inn/ut av turboen for varmt og slangen morkner inne i fra. Jeg kan se slangene blir sprukene inni og begynner å lekke. Mener du det er noen annen måte å gjøre det på? Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 noe må være galt, for jeg og de fleste andre her har ikkeno problemer med det, og jeg bruker Helt vanlige Gates vannslanger hvertfal :) når slangene spises opp innenifra av varme, så vil det si at røra blir glo-heite når du stopper motoren, fordi ellers er det faktisk sirkulasjon med kaldt(nedkjølt) vann som går i den loop'en der sålenge motoren og vannpumpa går, og da skal det litt til å få de røra så varme. Stopper du bilen m en gang etter litt herjing? eller lar du motoren stå og gå noen minutter? Har en teori om at det må være noe i den retningen der..:) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Lar selvfølgelig bilen stå å gå en liten stund før jeg stopper den, sammen hvordan jeg har kjørt. Men en enig i den teorien din om at røra skulle vært kalde så lenge motoren går. Kan jo være at slangene som er brukt bare er noe dritt da. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 kan du ta et lite bilde av området? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 det skal jeg prøve på Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.