Gå til innhold

Bytte bremser foran


lemming

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal til å bytte skiver/klosser foran på min mondeo i løpet av helga. Har ikke kikket etter hva jeg trenger, så lurer på om noen her har gjort dette før, og vet om man trenger noe spesielt av redskap, torx, umrako etc.?

Om noen har erfaringer/råd ellers, del dem gjerne=)

Ønsker å kjøpe lyegrått Mondeo II - førersete. Se "ønskes kjøpt" her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Haynes manualen til mondeoen. Eg fulgte den da eg bytta skiver og klosser på gamlebilen min. Husk at du treng ein unbrakonøkkel på 7 mm.

Biltema har begge deler.

MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil

Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn

MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt

2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Racemaster: Bare slå på skiva til den løsner, måtte en gang slå med hammer på skiva, den knakk, men gikk av til slutt. Den sitter løst.

 

Lemming: Oljefilter på Mondeo mk1-mk2 er jo helt klart kjempelett å bytte! Ta av høyre framhjul og skru av et plastdeksel så du kommer inn til motoren, deretter er det bare å vri av filteret med hånden, i noen tilfeller må du ha sånn sak som man tar rundt filteret og drar av. Jeg bytter regelmessig, så trenger bare ta av filteret med hånden.

 

Klosser og skiver er forholdvis lett å bytte, men kaliperen kan sitte no innigranskævven hardt, lønner seg med muttertrekker om man har det.. Ellers kan man stå og banne en del :P Husk å bruk vannpumpetang for å dytte inn stempelet i kaliperen når du bytter klossene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Skal til å bytte skiver/klosser foran på min mondeo i løpet av helga. Har ikke kikket etter hva jeg trenger, så lurer på om noen her har gjort dette før, og vet om man trenger noe spesielt av redskap, torx, umrako etc.?

Om noen har erfaringer/råd ellers, del dem gjerne=)

Årsmodell er det snakk om?

 

jeg sliter med å få løs bremse skiva forand på min mk1 mondeo. skiva er løs men får ikke dratt den ut, hvis dere skjønner hva jeg mener?

Enten er den kun rustet fast, eller så er det slike "klips" på boltne som holder den på plass, er slike tynne blekk klips på en måte.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsmodell er det snakk om?

 

 

Enten er den kun rustet fast, eller så er det slike "klips" på boltne som holder den på plass, er slike tynne blekk klips på en måte.

 

Den var bare helt nedslitt. fikk neglen min mellom skiva, sier vel sitt.. Sikkert derfor den satt litt godt :P men fikk den av med masse hamring da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår