farlig Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Skal oppgradere generatoren på 940en min, fra en 65a til 100a. Begge bosch og har vært levert orginalt til 940. I bilen er det en pølse med en plusskabel og en tynn rød kabel, og en jordingskabel. På generatoren er det b+, jord og d+. Jeg ser at på den gamle generatoren sitter det en kondensator koblet til d+. Skal jeg flytte denne over til den nye generatoren? Hvor skal så den tynne røde kobles? Håper noen kan hjelpe meg litt fort..! Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Er ikke dette bare å koble identisk med den gamle, ville anta at merking osv skulle være likt Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Det sitter ingen kondensator på den nye skjønner du. derfor jeg ble litt i tvil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Kondensatoren kan vell sitte under dekselet.. Bare koble til du! Den lille røde er for å bestemme når den skal lade eller ikke.. Har du ikke den tilkoblet lader den ikke. Anntar den skal på D+ men sjekk hva det står på den gamle Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Takk for tips! Bare koblet på, og virker flott det! Ligger på 14v på tomgang over batteriet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg