mazda323power Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Hei. En kompis har kjøpt seg en Blaupunkt Vw300 sub. http://www.blaupunkt.com/no/7606345000_main.asp Hvor stor kasse tror dere er bra til denne? portet eller lukket? takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 husker dessverre ikke TS parameterene til dette elementet i farten, så kan ikke gå veldig i detalj. men fikk han ikke med papirene til elementet når han kjøpte det? det pleier å følge med et lite hefte med all teknisk data til suben, og også forslag til kasser. personlig vil jeg anbefale portet kasse til det elementet. men hvilken tuning kommer litt an på hvordan lyd man er ute etter. selv ville jeg nok tunet til rundt 30-35Hz da jeg er glad i kraftig dyp bass, og brukt en passe stor kasse på rundt 55-65L (så sant plass ikke er noe problem selvfølgelig) for å kunne bruke stort portareal uten å få kilometer lange porter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda323power Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 han får subben i morgen, skal se om de er med noe info om kasser da;) plass er ikke noe problem, men hvordan tune til f.eks 35 hz? hva menes med å tune en kasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg