Aron88 Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Ja..en dag kjørte jeg dama hjemover og batteri lyset på bilen starta å lyse mens jeg kjørte på motorveien... når jeg stoppa utafor hos hu og bilen sto på tomgang slutta lyset å lyset..MEN 200 meter unna hjemmet mitt stoppa plutselig bilen helt. den døde når lampa starta å lyse igjen! hva kan dette være? Sjekka teninga, er knist..OG jeg kjøpte nytt batteri. men ikke noe hjelper! først trodde jeg det var noe som tok strøm hele tia, men viser seg at det var det ikke.. nå er det to dager sia dette skjedde og nå vil ikke engang bilen reagere når jeg vrir om.. hva har skjedd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfsyncro Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Har du sjekket dynamoen? Siter 00`Audi A4 73`AMC Hornet Hatchback 91`Audi 100 2,3 Quattro 86`Golf 2 Syncro 88`Golf 2, 91`Golf 2 Pasadena Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 nei, har ikke fått sjekka den..hvordan finner jeg ut om det er den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 du trenger et måleinstrument, ta minus på måleinstrumentet på minus på batteriet og pluss på måleinstrumentet på pluss på batteriet. da skal det komme opp 13volt eller noe. så ruser du motoren litt å da skal volten stige på måleinstrumentet. men siden bilen din ikke går så var dette til ingen nytte:???: Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 så i såfall må jeg kjøpe ny dynamo og bare håpe på at det er problemet?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Har du ladda opp det nye? Har du sjekka ledningene fra batteriet? Vent litt med å kjøpe ny. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 gikk over motorrommet i da og fant ut at det var ikke værre enn at en kabel/slange fra besinpumpa til blokka hadde detti ut.. men i samma slangen fant jeg også ut at måleren til tempen var knekk :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Hei, sjekk laderegulatoren som sitter bak på dynamo,sitter i to skruer,ta ut den og se om det er noe igjen av børsta,kan være den som tuller m deg koster 150 kr ny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 skal sjekke den..for batteri lyset lyser enda(må over 4000 omdr for at den ikke skal lyse(?) ) og hender den dør innimellom :( bytta også simringen på tomgangs skrua i slenga jeg..var helt spist opp. Forrige eiere har vært litt likegydlig med slitedelene her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 har du ett multimeter så sjekk ladespenninga. +/rød på dynamo (den største røde ledninga) og -/svart på chassis. Sjekk også + og - på batteriet. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Hva bør ladespenninga ligge på? På 3-ern min, diesel, så målte jeg den til 14.34 v på tomgang. For lavt eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 nei det er ikke for lavt, laderegulatoren bruker være på 14,7 så den lader nok riktig den, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 har nå bytta børsta og nå er den 110% igjen :) takk for hjelpa :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 faen ass! nå skjønner jeg ikke hva som skjer.. alt er fiksa..men fortsatt så vil den ikke starte! starta i dag på ettermiddagen, men nå er den dø. Starta så døde den, og nå vil den ikke starte.. Kan det være rett og slett kulden her? -15.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet Februar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 er kanskje bensin pumpa som er ødelagt. men et par ting.. Når jeg kobler den direkte på strømmen funker den..men når jeg kobler den i bak vil den ikke funke. den gir ikke noe - hva kan dette være? relen? hvor ligger den relen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg