Gå til innhold

Råder på B230ET/FK/FT

Ranger emnet


Turbo Perra

Anbefalte innlegg

Er litt forvirra hær.. Folk forteller at rådene på ET ikke tåler mere en 1bar og at man burde få tak i FK/FT eller H-profil råder..

 

Men så var jeg innom volvo i dag å skulle handle no greier. så spurte jeg om han viske noe om dette.. Det han fant ut var at det er samme rådene på alle modellene han sjekket med både ET/FK og FT. Han fortalte også at han hadde en kompis som kjører med 1,3 bar på orginal ET...

 

:hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

inntercooler har plast ender som vill sprekke ved over 1 bar har jeg hørt. girkassen(m46) vill nok kansje også ikke kose seg akurat. spørs helt på kjørestil. bensin tilførsel(dyser) er vell også litt i minste laget

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rykter eller VET du det ?

 

 

 

Må man kjøre med over 1 bar over lengre tid eller er det en grense så smeller det tro??

 

Har smelta av wastegate slangene 2 ganger opp fjell.. Målern min går bare til 2 bar.. så jeg vet ikke hvor mye trykk den ladda:doh

 

 

Har hatt flere slike motorer enn du er år gammel,så jeg vil si jeg VET dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bullshit.

 

b230 et og de tidlige ft motorene har jalla råder.

 

 

Er vel udiskutabel fakta det maxis sier her ja.

 

Har hatt flere slike motorer enn du er år gammel,så jeg vil si jeg VET dette..

 

:happyhappy:

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt flere slike motorer enn du er år gammel,så jeg vil si jeg VET dette..

 

 

 

Da har jo du en 20-30 sett med smidde ET stempel å selge da. Siden du har kjørt rådene til h..vette på alle motorene:D

 

Hvis jeg forstår deg rett da...

 

Vet at mange påstår at rådene er svake...og dem er garranter svakere en H-profil.. men er bare rart at noen får det til å holde!..

 

Lurer på om det kan vere en anen grunn til at rådene ryker..???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår