Svessa Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Her er prosjektet mitt! 1988 modell 230 ce. Rulla 185 000 132 hk med kat Kjøpte bilen tidlig januar i år for 33 000. Her er bilen da jeg kjøpte den. Bilen er så og si strøken i karosseriet, men selvfølgelig var det rust i jekkehulla, og dessverre også i de fremre festene til bakstillinga. Dette er nå ferdig rustsveisa, og alle staga i bakstilling er byttet, samt de fire bakstillings foringene. Bilen er nedplukket, og skal sendes til hellakkering i løpet av måneden. Bilen blir selvfølgelig lakkert matt svart. Bilen har ikke takluke, men av tidligere erfaring, har dette bare vært en ekstra rustsamler, som til tider ikke er veldig samarbeisvillig. Bilen har heller ikke el ruter som er veldig synd. ( om noen har et vindusheis sett liggende som skal selges billig, er jeg relativt interessert) Når bilen fortjener å få skiltene sine tilbake, er felger 1. prioritet. Bilen er nå senket 35mm, men vil prøve og få den ned noen centi til. Prosjektet er vil bli dekorert med jernkors isteden for stjerner. Mulig jernkorset fra gamlebilen blir satt på igjen. Sånn ser det ut: Kommer med fler bilder etterhvert som kameraet gidder å samarbeide. Siter -95 MB E220 -84 VW Caddy mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svessa Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Skal også dytte inn litt lyd i bilen, og valget falt på Pioneer. Skal støpe om deler av sidepanelene i glassfiber til 17cm komponentsett. Dette er frontsettet. TS-C171PRS Fronsettet får kraft fra denne 2 kanaleren. GM-3200T Spilleren er en DEH-P55BT Skal enten ha en eller to 10" pioneer subber, eller to 8". Kassa skal bli bygd/ støpt i hattehylla. Det er ikke nakkestøtter i bilen, så en mulig ide er å støpe to nakkestøtte lignende kasser, med to 8" i. Forsterkeren jeg skal bruke på subbene er en GM-7200M Kommer med bilder av forsøk og prosess. Siter -95 MB E220 -84 VW Caddy mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desibel Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 kul bil med masse potensiale, men hadde vurdert å droppa den der umbug stjærna fortere en fanden sjøl:P blir bra mne hvorfor der alle dekka flate?:P kan si deg en ting. du har gjort et kupp med kjøpet ditt! litt vedlikehold å bilen ruller glatt 500 000km!:D Siter volvo v40 T4 2000 x opel astra 1,6 8v 1992, x toyota carina II 1,8 GLI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svessa Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Får se hva som skjer med korset. Har ikke kjørt bilen mer enn fra Oslo til Tranby hvor den står lagra, men den var veldig tight og fin og kjøre. Bytter alt av olje, og kjørere full motorrens på den før den skal på veien, samt ny eksos, så det bør gjøre godt. Siter -95 MB E220 -84 VW Caddy mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desibel Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 mitt tips er at du skaffer noen feete amg felger me stor kant, det ser bra ut:P du skulle jo fått tak i 260motor å kanskje en 4matic kasse?:P Siter volvo v40 T4 2000 x opel astra 1,6 8v 1992, x toyota carina II 1,8 GLI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Første jeg ville gjort er å fått taki LUFT i dekkene? eller så bilen grei ut :) Drit i korset og Rødfargen var stygg :P Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 korset var jo dritt tøft da...!:fatality: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svessa Skrevet Februar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Hjula tapper seg fort, jeg har gått til anskaffelse av ny luft for lenge sia:) bildene er fra dagen jeg henta den. (før jeg tok den med meg altså) Siter -95 MB E220 -84 VW Caddy mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desibel Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 du må få tak i el. vindusheiser, er jo litt trasig når du skal råne en varm sommerdag så må du bak å sveive ned rutene:P Siter volvo v40 T4 2000 x opel astra 1,6 8v 1992, x toyota carina II 1,8 GLI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2007 Litt inspiration Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansen Skrevet Februar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2007 ahhh... den w140'n der var jo dritt tøff da... Siter MHV Stig Are Kristiansen <a href="http://www.ford-granada.tk">www.Ford-Granada.tk</a> <a href"http://www.hortenstreetracers.no">www.HortenStreetRacers.no</a> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2007 Å fy faen så brutalt. Nazikjelke + Jernkors = Grusomt tøff :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 så du kjøpte den røde ja..vært til salgs lenge den..var og titta på den men var nok skrapet for utstyr..anyway..fett prosjekt... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svessa Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Er ikke mye el utstyr på den nei, men men. måtte legge meg på den prisklassen... Er det stor forskjell på el vindusheisen på sendan i forhold til coupe??? Siter -95 MB E220 -84 VW Caddy mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Du skulle hatt et rått prosjektnavn, foreslår: DonnerKraut (TordenKål) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg