omega2.6i Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Hei! Bor i trondheim og trenger litt hjelp med min opel omega 2.6i, har etter eller anna problemer med motorn , virke som den itj går på all, går extremt ujevn på tomgang. Har itj så sinnsykt my peiling på bil/motor, så æ håpe det nån som kan hjelp som bor i tr.heims område... tlf 47236431 PS: har skifte plugg, pluggledninga, rotor og fordeler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Sjekk luftmengde målern din. Dra opp på opel og ta en feilkode. Det er vel tech 2 på de tror jeg. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_S Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Kanskje den suger falsk luft et sted? Sjekk slangen mellom luftmengdemåleren og innsuget, ganske vanlig at den sprekker. Siter Omega 3000 24V Turbo Vivaro 1,9 DTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omega2.6i Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Slangen mellom luftemengdemåleren og innsuge er ny, kjøpte startgreier på boks og prøvde å spraye rundt med, men hørte ikke at motoren ruset seg opp.. kan det være at luftemengdemåleren er defekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Ha motoren i gang, så napper du ut luft megde måler'n kontakt sykket, så ser du om den begynner og gå mer unormalt, en vanligt, gjør den det er den trolig ikke ødelagt, skjer det ingen ting, har du funnet feilen./eller jeg hehe Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandi Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 jeg trudde nu motoren skulle dø ut om man nappet ut pluggen til lufmengdemåleren jeg da Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 den dør ikke, den går og fusker noe jævligt. får ikke riktig megde luft. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Februar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2007 nok bensin på tanken?:) Målerne har en tendens til å lyve noe vannvittig! Jeg hadde kvart tank og bilen begynte å gå på færre syl. og til slutt døde. Jeg klødde meg noe jævlig i hue, men det viste seg at jeg hadde gått tom for bensin! Hihi Måleren funket normalt vanligvis. Men noen ganger ikke. Kan være resultat av dårlig jording til føleren eller noe. Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omega2.6i Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 ta ut kontakten til bensinmåler. og puss av rustn el smugge.. funka til meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omega2.6i Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 dro ut luftmengdemålerkontakten.. først fjuska den nå jævlig.. åsså døde den ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg